14 554 läst ·
25 svar
15k läst
25 svar
Spikpistol Senco S200BN
Sida 1 av 2
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag har en sådan, den fungerar mycket bra. Dock så tycker jag personligen att den tar för lite för klena dyckert...
/ Anderrrrrsson
/ Anderrrrrsson
Jag har ingen direkt koll på det, men de kanske någon annan har?
/ Anderrrrrsson
/ Anderrrrrsson
jag har helt plötsligt fått problem med den här pickan som funkat bra tills nu, problemet är att den inte alls vill skjuta 50 mm-spikar, däremot går 35 mm-spikar utan problem. Vad f-n.... kan det bero på? Det tycks inte spela någon roll om jag skruvar på djupinställningsratten, provade även höja trycket men utan resultat. Jag har tagit spikarna från samma låda hela tiden och provat olika band av spik.
Tacksam för lösning på detta!!
Tacksam för lösning på detta!!
Drar den tillbaka slagstiftet helt? Om inte så hänger det ner lite och kan göra så att dom långa 50mm dyckerten inte matas fram som dom ska medans dom kortare funkar. Man brukar få öppna och rengöra ordentligt ibland för att det fastnar skräp som gör att det kärvar lite.
Den här maskinen är grym http://www.motek.se/cgi/frontend.cgi?nodeid=56483&template=productlist snedställd mycket bra vid listning. Grövre dyckert bra framförallt vid almogelistverk och invändig panel. Dom billiga dyckertpistolerna tar så klen spik så det är svårt att få det dra ordentligt.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det handlar inte om billiga och dyra modeller. Det handlar om storlek på spik och vad man ska använda det till.RoBo skrev:
För foder och lister duger 18g utmärkt. För inomhuspanel, framförallt i tak vill jag ha 16 eller kanske tom 15g.
Kanske va dumt sagt om billiga. Men många maskiner har för klen spik. Vet faktiskt inte vad som menas med 15- 16g ?hantverkare1 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Tack Matti, nu funkar det, jag sprutade in olja i de främre delarna och det gjorde susen!Matti_75 skrev: