Jesca_j skrev:
Synd bara att det inte går beställa, närmaste butik är för långt bort.....:(
Har du frågat dom, jag frågade.

tussee skrev:
Är inte Biltemas spik galvad?
Jo, så är det.

Tittade i en gammal katalog här men såg nu att biltema gjort om sitt spiksortiment lite, sammanställningen är nu uppdaterad, i detta inlägg

Kanske dax att starta en egen tråd ang spikar?

tussee skrev:
[quote author=Jesca_j link=1144063755/0#1 date=1144066000]Synd bara att det inte går beställa, närmaste butik är för långt bort.....:(
Har du frågat dom, jag frågade.
[/quote]

Jag har mailat till dem men inte fått något svar. :(

tussee skrev:
...det blir att prova den i helgen.
Nå, blev det nå't skjutet...? Är lite nyfiken på pistolen :)

/jbr

Kommer aldrig att slå i en spik med hammare om jag kan unvika det, den fungerade i mitt tycke perfekt.

tussee skrev:
Kommer aldrig att slå i en spik med hammare om jag kan unvika det, den fungerade i mitt tycke perfekt.
:)roligt att höra..jag får också erkänna att jag köpte en sån precis.kunde inte motstå även om det är ett lågprismärke..jag antar att man kan sälja den utan större förlust på blocket om ett år innan garantin gått ut ifall man vill byta upp sig när man får råd.

jag såg en exakt likadan på k-rauta för 4995kr.
där hade man klistrat på märket Bex som dock såg mycket oproffsigt gjort.en vanlig vit klisteretikett .Det såg ut som den kom från samma tillverkare.
det verkar som om k-rauta har bra förtjänst på sina spikpistoler om det nu är samma. :)

tussee skrev:
Jag funderar också på att skaffa en dylik.
Hur är det med spiken, måste man använda Harald Nyborgs, eller går det med vilka som helst?
Har hört att det ibland måste vara specialspik till "billiga" spikpistoler, vet ej om det stämmer, men lika bra att fråga...

Biltemas spik passar, vanliga spikpistolsspikar.
Nu 999 kronor för spikpistolen.

Någon som vet om biltemaspiken är godkännd för utomhusbruk?

Var och kollade på den (fanns uppbruten förpackning). Den ser inte ut som varmgalvad spik som jag är van vid men den är inte blankförzinkad. Ser mer ut som blank silverfärg.

Priset är ju mycket atraktivt men man vill ju inte chansa.... Är galvkvaliten motsvarande blankförzinkad så är ju priset oxå lika.... :-?

Hur är det, kan man med gott samvete spika panel med en sån där "billig" pistol??

Blir det fula märken efter den?

Om ni svarar Ja och Nej på ovanstående frågor, vart finns det nån billig idag?? ;)

Någon som har provat DeWalts nya 18V Dyckertpistol ?

Verkar fin som bara den :)

Linnex skrev:
Någon som vet om biltemaspiken är godkännd för utomhusbruk?

Var och kollade på den (fanns uppbruten förpackning). Den ser inte ut som varmgalvad spik som jag är van vid men den är inte blankförzinkad. Ser mer ut som blank silverfärg.

Priset är ju mycket atraktivt men man vill ju inte chansa.... Är galvkvaliten motsvarande blankförzinkad så är ju priset oxå lika.... :-?
Riktig spik är inte så dyr. Jag köpte en låda plastbandad 75x2,8 och en låda plastbandad 90x3,1.

Båda sorterna är vanliga och finns i regel på hyllan i butiker som inte riktar sig till Helge Hempulare.

Priset blev ungefär 500 inkl moms för båda kartongerna.

Då är det riktig varmgalvad Gunnebospik.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.