14 124 läst ·
39 svar
14k läst
39 svar
Spikpistol för 500:-
För att återgå till ämnet. Fick min spikpistol från harald nyborg i dag, det blir att prova den i helgen.
Bevis: http://hem.bredband.net/b125217/pistol.jpg
Bevis: http://hem.bredband.net/b125217/pistol.jpg
tussee skrev:
jag såg en exakt likadan på k-rauta för 4995kr.
där hade man klistrat på märket Bex som dock såg mycket oproffsigt gjort.en vanlig vit klisteretikett .Det såg ut som den kom från samma tillverkare.
det verkar som om k-rauta har bra förtjänst på sina spikpistoler om det nu är samma.
där hade man klistrat på märket Bex som dock såg mycket oproffsigt gjort.en vanlig vit klisteretikett .Det såg ut som den kom från samma tillverkare.
det verkar som om k-rauta har bra förtjänst på sina spikpistoler om det nu är samma.
Jag funderar också på att skaffa en dylik.tussee skrev:
Hur är det med spiken, måste man använda Harald Nyborgs, eller går det med vilka som helst?
Har hört att det ibland måste vara specialspik till "billiga" spikpistoler, vet ej om det stämmer, men lika bra att fråga...
Någon som vet om biltemaspiken är godkännd för utomhusbruk?
Var och kollade på den (fanns uppbruten förpackning). Den ser inte ut som varmgalvad spik som jag är van vid men den är inte blankförzinkad. Ser mer ut som blank silverfärg.
Priset är ju mycket atraktivt men man vill ju inte chansa.... Är galvkvaliten motsvarande blankförzinkad så är ju priset oxå lika.... :-?
Var och kollade på den (fanns uppbruten förpackning). Den ser inte ut som varmgalvad spik som jag är van vid men den är inte blankförzinkad. Ser mer ut som blank silverfärg.
Priset är ju mycket atraktivt men man vill ju inte chansa.... Är galvkvaliten motsvarande blankförzinkad så är ju priset oxå lika.... :-?
Riktig spik är inte så dyr. Jag köpte en låda plastbandad 75x2,8 och en låda plastbandad 90x3,1.Linnex skrev:Någon som vet om biltemaspiken är godkännd för utomhusbruk?
Båda sorterna är vanliga och finns i regel på hyllan i butiker som inte riktar sig till Helge Hempulare.
Priset blev ungefär 500 inkl moms för båda kartongerna.
Då är det riktig varmgalvad Gunnebospik.