2 263 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Spikexperten.se
Jag fortsätter ihärdigt att försöka köpa spik och skruv över Internet. Nu har jag försökt med spikexperten.se.
De har en webbshop med ett stort sortiment av spik och skruv, de har en kundvagn också. Jag beställde lite skruv och fick snabbt en orderbekräftelse via mail. Så långt var allt väl. Men längre än så har det inte kommit. Det var snart en månad sedan, men inte en skruv har dykt upp. Inte svarar de på mail heller.
Så nu undrar jag: har någon lyckats handla av spikexperten.se?
De har en webbshop med ett stort sortiment av spik och skruv, de har en kundvagn också. Jag beställde lite skruv och fick snabbt en orderbekräftelse via mail. Så långt var allt väl. Men längre än så har det inte kommit. Det var snart en månad sedan, men inte en skruv har dykt upp. Inte svarar de på mail heller.
Så nu undrar jag: har någon lyckats handla av spikexperten.se?
Jag skulle av princip aldrig handla av en webbshopp som ej anger vilket företag som står bakom hemsidan, bara ett telenummer + email på den sidan..
*Edit
Hittade det nu under FAQ sidan... sorry.. Härligt med specialbutiker på nätet!
*Edit
Hittade det nu under FAQ sidan... sorry.. Härligt med specialbutiker på nätet!
Detta bolag står bakom telefonnummret som anges på hemsidan:
Legionova AB
Ett besök på Ratsit - Gratis upplysning på företag och privatpersoner ger säkert lite mer kött på benen.
Legionova AB
Ett besök på Ratsit - Gratis upplysning på företag och privatpersoner ger säkert lite mer kött på benen.
Jag får i alla fall påpeka att jag inte betalt någonting än. Om skruvarna kommit hade det varit mot faktura. Så jag har inte förlorat mer än lite tid (och lite förtroende för säljbolag).
Men det är intressant att telefonnumret går till Legionova (ett företag som ydligen har som marknadsidé att sälja sånt som normalt är gratis - fotoalbum på Internet t.ex.). De äger även domänen. Jag får en känsla av att webbshopen enbart är en demo. Det finns inga spikar, och det finns inte heller några människor som packar och skickar spikarna.
Men varför sätta upp en så omfattande webbshop till ingen nytta?
Men det är intressant att telefonnumret går till Legionova (ett företag som ydligen har som marknadsidé att sälja sånt som normalt är gratis - fotoalbum på Internet t.ex.). De äger även domänen. Jag får en känsla av att webbshopen enbart är en demo. Det finns inga spikar, och det finns inte heller några människor som packar och skickar spikarna.
Men varför sätta upp en så omfattande webbshop till ingen nytta?
Klicka här för att svara