1 550 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Spika upp luftningsläkt med varmförzinkad dyckert eller spik?
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag tänkte bara tilläggsisolera. Huset är från 1971.K kniv skrev:
När jag tar bort ytterpanelen möts jag av att den legat direkt mot papp och asfaltsboard, första tanken var att häfta på vindduk och sedan panel, men sedan läste jag någonstans att luftspalt var bra att ha.
Jag tänkte så här, asfaltsboard - vindduk - (läkt) - z-panel.
Spikläkten är nog längre in, innan asfaltsboarden.
Redigerat:
Har du asfaltsboard behöver du inte sätt dit vindduk. Mig veterligen så är den ändå ganska porös, så spik får nog inte den bästa vidhäftningen i den enbart. Kan panelen innan suttit i läkt/regel bakom kanske? Hur som helst, svaret på din fråga är att dyckerten är för klen oavsett. Använd riktig trådspik eller motsvarande iställetM MalikG skrev:Jag tänkte bara tilläggsisolera. Huset är från 1971.
När jag tar bort ytterpanelen möts jag av att den legat direkt mot papp och asfaltsboard, första tanken var att häfta på vindduk och sedan panel, men sedan läste jag någonstans att luftspalt var bra att ha.
Jag tänkte så här, asfaltsboard - vindduk - (läkt) - z-panel.
Spikläkten är nog längre in, innan asfaltsboarden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden