Vad är bäst, spika eller skruva ihop en balkong i impregnerat trä? En snickare sa att det inte spelar någon roll förutom att skruva är dyrare, har han rätt?
 
Jag skulle nog skruva.
 
bärreglar kan du likagärna spika (dom ska ju bara fixeras i bärlinan), räckesstolpar & dyl. bör skruvas med genomgående vagnsbult el. liknande vad det gäller trallen så skruvar dom flesta idag, men spika går bra det oxå.
 
Jag skulle också skruva då det blir lättare att demontera och inte förstöra virket, om det skulle behövas någon gång.
 
Grabbers nya rostfria trallskruv var alldeles utomordentligt bra måste jag tillstymma.

Fast egentligen spikar jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.