Hej,
Vet att det varit många diskussionen ang. spikpistoler, men hittar ingen tråd som tar upp mitt problem.
Jag tänkte spika upp fasadpanelen med spikpistol, men det blir en massa fult plastfnas kvar runt spiken som är besvärlig att peta bort.
Är det spiken (Nils Ahlgren) eller pistolen (Workman 21°) det är fel på?
 
Testa ett annat spikfabrikat.
 
Jag har provat med Biltemas spik, men det var samma problem med den.
 
Ingen som haft liknande problem???
 
Jag använder Paslode-spik och har inget sådant problem.
 
Perlit skrev:
Ingen som haft liknande problem???
Jo, absolut.
Jag får liknande problem med de olika spiksorter jag testat.
Ser det inte som ett stort problem dock eftersom plasten är ganska lätt att pilla bort.
 
Jag har samma "problem" med både Aerfast- och Gunnebospik. Det fastnar kanske på var 15:e spik, men det sitter inte värre än att man får bort det genom att stryka över det med tummen.
 
Kan det vara spikpistolens fel?
 
kamilenski skrev:
Kan det vara spikpistolens fel?
Nja, det tror jag inte, har upplevt det med Biltemas luftpistol och Hitachis gaspistol.
Detta med Essve spik, dock inget jag upplevt som problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.