hej! Jag försökte mig på att riva ned gammal vävtapet som satt på gipsskivor.
Efter allt underarbete, ink spackling, slipning och grundmålning så märker jag nu att det finns en spricka.
troligtvis mellan två olika gipsskivor, något jag inte kunnat se innan.
Hur gör jag nu? redan bredspacklat och grundmålat väggen och så nu detta....
Efter allt underarbete, ink spackling, slipning och grundmålning så märker jag nu att det finns en spricka.
troligtvis mellan två olika gipsskivor, något jag inte kunnat se innan.
Hur gör jag nu? redan bredspacklat och grundmålat väggen och så nu detta....
Som amatör slår jag även ett slag får våtrumslim istället för att försöka sätta pappremsan i spackel (https://www.google.com/search?q=site:byggahus.se+våtrumslim+spackelremsa). Kör själv med https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/lim/vatrumslim-2000031930, bara att blaska på, trycka dit remsan och stryka ut luftbubblor. Sen när det har torkat så spacklar man över som vanligt.
Spackel och en blomspruta med vatten och det går plättlätt att fästa pappersremsan.J JSten skrev:
/Höghus
Klicka här för att svara

