hej! Jag försökte mig på att riva ned gammal vävtapet som satt på gipsskivor.
Efter allt underarbete, ink spackling, slipning och grundmålning så märker jag nu att det finns en spricka.
troligtvis mellan två olika gipsskivor, något jag inte kunnat se innan.

Hur gör jag nu? redan bredspacklat och grundmålat väggen och så nu detta....
 
  • Spricka i nygrundmålad vägg där två gipsskivor möts efter borttagning av vävtapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka på nymålad vägg som avslöjar skarv mellan gipsskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt att du såg det nu innan du målat! Pappremsa + spackla, slipa, grundmåla igen :)
 
  • Gilla
multix och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
tomtebolycka och 1 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Som amatör slår jag även ett slag får våtrumslim istället för att försöka sätta pappremsan i spackel ([länk]). Kör själv med [länk], bara att blaska på, trycka dit remsan och stryka ut luftbubblor. Sen när det har torkat så spacklar man över som vanligt.
Spackel och en blomspruta med vatten och det går plättlätt att fästa pappersremsan.

/Höghus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.