Hej,
För ca 5 år sedan gjorde jag en totalrenovering av lägenheten och då bl.a. väggspeglar sattes upp. Tyvärr köptes dessa in av Beijer/Bygg-Ole i Nacka och var tillverkade på deras egna hyvleri som sedan dess lagts ner.
Nu görs det om lite igen och vi behöver komplettera med ett par meter. Jag har försökt höra med Beijer ifall de (mot förmodan) har profilstålen kvar någonstans då det kanske isf skulle kunna finnas en chans att återskapa dessa. Inte sannolikt har jag fått höra men de kan nog skaka fram ritningen.
Det här torde vara ett relativt vanligt problem tänker jag, så frågan är om någon har ett bra tips på tillvägagångssätt? Att tillverka nya från scratch (inkl. nytt profilstål osv) kostar minst 8 500 kr som jag förstått det, så det vore skönt att undvika. T.ex. kan man köpa en snarlik och modifiera (hyvla eller fylla i med typ gips)? Har bl.a. sett att sekelskifte.se har en liknande list,
https://www.sekelskifte.com/product/dekorlist-dorrspegellist-15x33-mm. Eller finns det någon snickare/leverantör av lister som kan special-tillverka en kortare stump billigare?
Allt gott