Jag har ett timdebiterat elavtal och vill ha ha en specificerad faktura men det kan ej Fortum erbjuda enligt kundtjänst. Det enda dom redovisar är ett medelpris för hela månaden. Jag har således ingen chans att kontrollera om fakturan stämmer. Det känns lite godtycklig att ett företag inte kan redovisa på vilka grunder och vilka priser dom tar betalt för.
Vad har man rätt att begära från sitt elbolag när det gäller timdebitering.

Attitudeswe
P perg143 skrev:
Jag har ett timdebiterat elavtal och vill ha ha en specificerad faktura men det kan ej Fortum erbjuda enligt kundtjänst. Det enda dom redovisar är ett medelpris för hela månaden. Jag har således ingen chans att kontrollera om fakturan stämmer. Det känns lite godtycklig att ett företag inte kan redovisa på vilka grunder och vilka priser dom tar betalt för.
Vad har man rätt att begära från sitt elbolag när det gäller timdebitering.
Timvärden från nätägaren har du ju rätt till. Jag har ett python script där du kan kolla vad den förbruknimgen kostade på nordpool om elhandlaren gissade 100% rätt 24 timmar i förväg och inte hehövde kompletteringsshoppa just in time...

https://github.com/sander-visser/py-playground/blob/main/ellevio_hourly_costs.py

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.