Hej, har bytt altandörr och de som är kvar är att bygga tillbaka panel och lista. Har någon sett detta tidigare?

Panelen verkar ju vara något finsnickeri, dubbel fasad, sedan ligger det en läckt emellan på 45mm bred.

Hittar inte sån här panel någonstans, funderar på att åka till brädgården och be dem tillverka åt mig.
Länkar en kass bild jag skissat ihop.

"Lockbrädan" är alltså fasad som ett T 30mm hög (kan säkert vara 28) och 120 bred, fasningen är 15mm (så läckten som ligger emellan är 15mm hög men hittar jag inte färdigt kan jag väl köpa läckt 18x45 och fasa 18 istället för 15)

Handritad skiss på en byggkonstruktion med måttangivelser, 120 grader och 135 cm markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glasdörr under installation med öppen sidovägg och synlig isolering i en gul byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B
Kan nor vara enklare att skaffa en fräs och fixa det själv, brukar vara svårt att få specialanpassade saker utan att betala väldigt mycket.

• Gilla
Alexander Nyman
  • Laddar…
Är du låst till att det måste bli lika dant som tidigare?
Vore bra om du kunde göra en bättre ritning där det framgår var karmen, foder, övriga fasadbrädor etc är.

O oddjobb skrev:
Är du låst till att det måste bli lika dant som tidigare?
Vore bra om du kunde göra en bättre ritning där det framgår var karmen, foder, övriga fasadbrädor etc är.
Tänkte att de är lättast om jag slipper göra om resten av panelen.

A Alexander Nyman skrev:
Tänkte att de är lättast om jag slipper göra om resten av panelen.

• Gilla
Alexander Nyman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.