4 484 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
SPC Larm + IP kamera
Jag har provat och det funkar fint. Har en Foscam och det var lite trixande att få till det med kommandosträngen för att hämta snapshot men nedan är min kommandosträng. I kameran finns alltså i exemplet nedan en användare som heter "spc" med lösenord "password"
/snapshot.cgi?user=spc&pwd=password
/snapshot.cgi?user=spc&pwd=password
Medlem
· Västra Götaland
· 4 inlägg
Jag har kört med D-link kameror köpta på Kjell.com.
Krävs lite kunskap då man man måste lägga till via en "komando" sträng men fungerade okej.. inte alltid den lyckades att hämta bilder.
Krävs lite kunskap då man man måste lägga till via en "komando" sträng men fungerade okej.. inte alltid den lyckades att hämta bilder.
Skall man bara själv monitera dem så så nej då det finns det mycket bättre lösningar med riktig stream i en annan app.probeb skrev:
Men vill man ha bildverifiering till larmcentral utan att betala för en dyrare lösning så tycker jag det är ett bra komplement.
Medlem
· Västra Götaland
· 4 inlägg
Nu är jag inte säker men samtliga larmcentraler som tar emot EDP-protokollet skall kunna ta emot bilder... Vid behov skall de även kunna styra larmet att till exempel till och frånkoppla larm.. dock är inte larmcentralerna utbildade på hur de gör det....
dock rekommenderar jag inte EDP-protokollet... då det ofta blir lednings fel och ingen larmcentral tar emot båda vägar.. pga någon bugg i systemt...
dock rekommenderar jag inte EDP-protokollet... då det ofta blir lednings fel och ingen larmcentral tar emot båda vägar.. pga någon bugg i systemt...
Vad menar du med detta?johansson5551 skrev:
Sen har ju den inbyggda sändaren blivit godkänd ända upp till Larmklass 4:a av SBSC.
Förtillfället bara Rapid Larmcentral som är godkänd då Siemens har användt dem genom processen.
Förhoppningsvis har de rättat till edp-protokollet då det nu är larmcentralen som bestämmer vilka inställningar som skall användas i båda ändar.
Klicka här för att svara