Någon som provat?

Hämta bild via CGI sträng.

Jag har provat och det funkar fint. Har en Foscam och det var lite trixande att få till det med kommandosträngen för att hämta snapshot men nedan är min kommandosträng. I kameran finns alltså i exemplet nedan en användare som heter "spc" med lösenord "password"

/snapshot.cgi?user=spc&pwd=password

Hur vet man vilka kameror som funkar innan man köper?

Bumpar den här tråden lite ihop att någon mer har lite koll :)

Vilka har testat och vilka kameror har ni användt?
Vilka strängar?

Jag har kört med D-link kameror köpta på Kjell.com.
Krävs lite kunskap då man man måste lägga till via en "komando" sträng men fungerade okej.. inte alltid den lyckades att hämta bilder.

Jag ser ingen vits med att få in bilderna från mina kameror i SPC appen?

probeb skrev:
Jag ser ingen vits med att få in bilderna från mina kameror i SPC appen?
Skall man bara själv monitera dem så så nej då det finns det mycket bättre lösningar med riktig stream i en annan app.
Men vill man ha bildverifiering till larmcentral utan att betala för en dyrare lösning så tycker jag det är ett bra komplement.

Vad jag vet så finns det ingen larmcentral som tar emot bilder från SPC? Har jag fel?

Nu är jag inte säker men samtliga larmcentraler som tar emot EDP-protokollet skall kunna ta emot bilder... Vid behov skall de även kunna styra larmet att till exempel till och frånkoppla larm.. dock är inte larmcentralerna utbildade på hur de gör det....

dock rekommenderar jag inte EDP-protokollet... då det ofta blir lednings fel och ingen larmcentral tar emot båda vägar.. pga någon bugg i systemt...

probeb skrev:
Vad jag vet så finns det ingen larmcentral som tar emot bilder från SPC? Har jag fel?
De som har SPC Com version 2 kan ta emot bilder.

johansson5551 skrev:
ingen larmcentral tar emot båda vägar.. pga någon bugg i systemt...
Vad menar du med detta?

Sen har ju den inbyggda sändaren blivit godkänd ända upp till Larmklass 4:a av SBSC.
Förtillfället bara Rapid Larmcentral som är godkänd då Siemens har användt dem genom processen.
Förhoppningsvis har de rättat till edp-protokollet då det nu är larmcentralen som bestämmer vilka inställningar som skall användas i båda ändar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.