14 422 läst ·
30 svar
14k läst
30 svar
SPC Connect offline - SPC Larmskola
@RilleRock Har du möjlighet att hjälpa mig med en återställning också?
Hej!
Hoppas det inte finns dumma frågor men jag borde lösa detta tycker jag men vet inte hur jag gör det enklast.
Jag har 1st rökdeckare DP721R som är dubbel balanserad men jag får inte till sabotage larmet när jag skruvar ner deckaren. Larm på 2k och normal på 1k.
Jag använder SPC-central och antar att jag får göra en sabotage slinga från relä 3.
Frågan är hur jag kopplar och programmerar första deckaren och sedan hur jag kopplar när jag ska skruva upp övriga rökdäckare.
Tacksam för lathund.
Hoppas det inte finns dumma frågor men jag borde lösa detta tycker jag men vet inte hur jag gör det enklast.
Jag har 1st rökdeckare DP721R som är dubbel balanserad men jag får inte till sabotage larmet när jag skruvar ner deckaren. Larm på 2k och normal på 1k.
Jag använder SPC-central och antar att jag får göra en sabotage slinga från relä 3.
Frågan är hur jag kopplar och programmerar första deckaren och sedan hur jag kopplar när jag ska skruva upp övriga rökdäckare.
Tacksam för lathund.
Hej David,D David322 skrev:Hej!
Hoppas det inte finns dumma frågor men jag borde lösa detta tycker jag men vet inte hur jag gör det enklast.
Jag har 1st rökdeckare DP721R som är dubbel balanserad men jag får inte till sabotage larmet när jag skruvar ner deckaren. Larm på 2k och normal på 1k.
Jag använder SPC-central och antar att jag får göra en sabotage slinga från relä 3.
Frågan är hur jag kopplar och programmerar första deckaren och sedan hur jag kopplar när jag ska skruva upp övriga rökdäckare.
Tacksam för lathund.
Egentligen upplagd i fel tråd men jag svarar ändå.
Du får inte sab när du tar ner 1 rökdetektor.
Programmera larmsektionen och utgången tex OP6 som brand så växlar vald reläutgång automatiskt när man raderar larmet från panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lycka till
Tack för svar.
Jag var övertygad om att det gick att lösa men, jag kan inte komma på något mer än att montera en microbrytare i sockeln för att få sabotage avbrott. Lite mer jobb som jag inte vill lägga energi på.
Tack för den fina skissen
Jag var övertygad om att det gick att lösa men, jag kan inte komma på något mer än att montera en microbrytare i sockeln för att få sabotage avbrott. Lite mer jobb som jag inte vill lägga energi på.
Tack för den fina skissen
Hej
Efter att ha haft CA demonterad ett antal veckor står det efter inkoppling SPC CONNECT Offline i MAP och får ej koppling vare sig i APP eller från spcconnect.com.
Tar tacksamt emot all hjälp,
Mvh
Mathias
Efter att ha haft CA demonterad ett antal veckor står det efter inkoppling SPC CONNECT Offline i MAP och får ej koppling vare sig i APP eller från spcconnect.com.
Tar tacksamt emot all hjälp,
Mvh
Mathias
@RilleRock Jag har PMat dig. Behöver hjälp med reset av SPC Connect. Har du möjlighet att hjälpa mig?
Jag är uppkopplad mot ett antal larm.
När nätverket går ner så är det nästan alltid samma anläggningar som inte kopplar upp sig igen. Någon som har en förklaring på vad det kan bero på. Olika firmeware men ingen äldre än 3.8.5
Samtliga anläggningar dhcp.
När nätverket går ner så är det nästan alltid samma anläggningar som inte kopplar upp sig igen. Någon som har en förklaring på vad det kan bero på. Olika firmeware men ingen äldre än 3.8.5
Samtliga anläggningar dhcp.