Det har gått bra, nere någon gång men anser inte att det är ett problem nu. Men ser att du inte uppdaterat din central, testa det också.
 
Behövde bara reset'a krypteringsnycklarna. Allt rullar perfekt nu :)
 
  • Gilla
Johenrik
  • Laddar…
RilleRock
G GNV16 skrev:
Tråkigt att höra, men trevligt för mig med sällskap i "träsket".
Skall prova idag att koppla larmet direkt utan att gå via routern.
Du skall köra DHCP i CA.
Kan hjälpa dig att resetta krypteringsnyckeln om det inte löst sig?
Skicka pm med ditt regid isåfall.
 
Jag behöver hjälp med återställning av krypterings nyckel :) någon som jan hjälpa mig ?
 
RilleRock
J Jorgenwik skrev:
Jag behöver hjälp med återställning av krypterings nyckel :) någon som jan hjälpa mig ?
Skicka pm med ditt regid.
 
@RilleRock Har du möjlighet att hjälpa mig med en återställning också?
 
RilleRock
M Martin-No1 skrev:
@RilleRock Har du möjlighet att hjälpa mig med en återställning också?
Skicka pm med ditt regid (y)
 
RilleRock RilleRock skrev:
Skicka pm med ditt regid (y)
Jag tackar ödmjukast, men jag fick hjälp från annat håll.
Detta avhjälpte förresten mitt problem, nu fungerar ATS till SPC Connect!
 
Hej!
Hoppas det inte finns dumma frågor men jag borde lösa detta tycker jag men vet inte hur jag gör det enklast.
Jag har 1st rökdeckare DP721R som är dubbel balanserad men jag får inte till sabotage larmet när jag skruvar ner deckaren. Larm på 2k och normal på 1k.
Jag använder SPC-central och antar att jag får göra en sabotage slinga från relä 3.
Frågan är hur jag kopplar och programmerar första deckaren och sedan hur jag kopplar när jag ska skruva upp övriga rökdäckare.
Tacksam för lathund.
 
RilleRock
D David322 skrev:
Hej!
Hoppas det inte finns dumma frågor men jag borde lösa detta tycker jag men vet inte hur jag gör det enklast.
Jag har 1st rökdeckare DP721R som är dubbel balanserad men jag får inte till sabotage larmet när jag skruvar ner deckaren. Larm på 2k och normal på 1k.
Jag använder SPC-central och antar att jag får göra en sabotage slinga från relä 3.
Frågan är hur jag kopplar och programmerar första deckaren och sedan hur jag kopplar när jag ska skruva upp övriga rökdäckare.
Tacksam för lathund.
Hej David,
Egentligen upplagd i fel tråd men jag svarar ändå.

Du får inte sab när du tar ner 1 rökdetektor.
Programmera larmsektionen och utgången tex OP6 som brand så växlar vald reläutgång automatiskt när man raderar larmet från panel.
Schematisk bild av anslutning för rökdetektorer, modell DB-702, till en SPC-kontrollpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lycka till (y)
 
  • Gilla
johanoloflindberg
  • Laddar…
Tack för svar.
Jag var övertygad om att det gick att lösa men, jag kan inte komma på något mer än att montera en microbrytare i sockeln för att få sabotage avbrott. Lite mer jobb som jag inte vill lägga energi på.
Tack för den fina skissen :)
 
Hej
Efter att ha haft CA demonterad ett antal veckor står det efter inkoppling SPC CONNECT Offline i MAP och får ej koppling vare sig i APP eller från spcconnect.com.
Tar tacksamt emot all hjälp,

Mvh
Mathias
 
RilleRock
M MatteG1985 skrev:
Hej
Efter att ha haft CA demonterad ett antal veckor står det efter inkoppling SPC CONNECT Offline i MAP och får ej koppling vare sig i APP eller från spcconnect.com.
Tar tacksamt emot all hjälp,

Mvh
Mathias
Skicka pm med ditt regid (y)
 
@RilleRock Jag har PMat dig. Behöver hjälp med reset av SPC Connect. Har du möjlighet att hjälpa mig?
 
Jag är uppkopplad mot ett antal larm.
När nätverket går ner så är det nästan alltid samma anläggningar som inte kopplar upp sig igen. Någon som har en förklaring på vad det kan bero på. Olika firmeware men ingen äldre än 3.8.5
Samtliga anläggningar dhcp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.