1 582 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Spärrmåla tapet
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Det där var inte jättelätt att förstå...
Har du spärrmålat tapeter och tagit bort?
Har du spärrmålat tapeter och tagit bort?
Vi har rivit ner gammal tapet, för att göra grundjobb för att måla eller ev tapetsera.plåtrickard skrev:
Så då sa målarfirman att man spärrmålar där tapet suttit först, för den då bubblar upp, och man kan ta bort bubblorna, sen målar man igen (vad var de sa). Så jag målade, den bubblade……men jag tänkte att nu ser man ju vart bubblorna är, så jag fortsatte måla, men ser nu att det verkar som den ”sträckt” på sig igen, för nu finns bubblorna ej kvar.
Måste jag då spärrmåla igen för att få fram bubblor, eller är det bara att gå på med bredspackling nu och denna spärrgräns kommer se till att det under håller ihop utan att bubbla om man skulle måla väggen senare?
Klicka här för att svara