Beställde och köpte fönster med spår för fönsterbleck från Bonusfönster och samtliga fem fönster (varav 2st 2,20 långa fönster) levererades utan spår!
Upptäckte detta först efter de monterats och nu undrar jag om någon har tips på hur man kan utföra spår på plats?
Kan nog utesluta cirkelsåg och fräs eftersom de sitter på plats och därmed svårt med anhåll och planhet.
Har testat multisåg men det blir för krokigt och för smalt spår för ett standardbleck.
Tacksam för tips

• Närbild av nyinstallerat fönster utan spår för fönsterbleck, med synlig isolering och väggbeklädnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
sänksåg eller cirkelsåg på skena så blir det stadigt, skruva fast skenan i väggen

Vad säger företaget som du köpte dem av?

sir_erken sir_erken skrev:
Vad säger företaget som du köpte dem av?
Bonusfönster ansåg att jag godkänt fönstren då jag låtit de monterats men de vill kompensera med 2500kr för detta samt att ytterdörren saknade handtag på båda sidor med låscylinder och vred. Och nu efter knappt en månads skriverier mellan oss så skickar de dörrhandtagen som jag ska låta montera på deras bekostnad.

D daugaard skrev:
sänksåg eller cirkelsåg på skena så blir det stadigt, skruva fast skenan i väggen
Jo sänksågen skulle jag kunna testa med om jag får fast styrskenan ordentligt. Tack

Har samma fönster från samma företag och jag tror alla deras fönster saknar spår.(gjorde iaf när jag köpte, men det är många år sedan) Jag monterade fönsterblecken under karmen. Tror t.o.m det var fräst en liten profil under för att få lite lut på blecket om jag inte minns fel. Det kräver ju förstås att man monterar blecken på karmens undersida innan man sätter dit fönstret.

Redigerat:
Kan ju gå att skruva fast en liten list som du har som anhåll och sedan såga upp ett spår med en typ ryggsåg. Känns lite vanskligt med cirkelsågen om det skulle gå snett.

Ö öringen skrev:
Har samma fönster från samma företag och jag tror alla deras fönster saknar spår.(gjorde iaf när jag köpte, men det är många år sedan) Jag monterade fönsterblecken under karmen. Tror t.o.m det var fräst en liten profil under för att få lite lut på blecket om jag inte minns fel. Det kräver ju förstås att man monterar blecken på karmens undersida innan man sätter dit fönstret.
Jo jag noterade det snedställda urtaget i botten oxå men då ska man sätta dit blecken innan fönstermontaget och då är det inga "standardbleck som gäller. PS Det medföljde ingen montageanvisning för fönster-dörrar men Bonusfönster hänvisar till deras hemsida.

Ö öringen skrev:
Kan ju gå att skruva fast en liten list som du har som anhåll och sedan såga upp ett spår med en typ ryggsåg. Känns lite vanskligt med cirkelsågen om det skulle gå snett.
Jo precis, lite vanskligt med cirkelsåg om den skulle hugga till, risk för att spåret blir för stort så det det inte blir någon karm kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.