Hej,
Jag har hittat vad jag tror är ca 450 liter stenkol i mina föräldrars källare och undrar om det finns något värde i detta. Antingen om det är värt att spara (har dock en vedeldad braskamin och om jag förstår det rätt så ska man i den elda bara med just ved), sälja eller lämna in på brännbart på tippen?
Finns i Partille/Göteborgsområdet.
Jag har hittat vad jag tror är ca 450 liter stenkol i mina föräldrars källare och undrar om det finns något värde i detta. Antingen om det är värt att spara (har dock en vedeldad braskamin och om jag förstår det rätt så ska man i den elda bara med just ved), sälja eller lämna in på brännbart på tippen?
Redigerat:
Renoverare
· Uppsala
· 1 814 inlägg
Jag tror att det finns personer här på forumet som smider. Jag tänker mig att de skulle kunna vara intresserade.
Man kan myselda upp kolet i eldkorgar ute!6 64kvm skrev:Hej,
Medlem
· Stockholm
· 4 032 inlägg
Sälj stenkolet på Facebook, där finns hantverksgrupper.
Dela upp det, ja det är ju redan uppdelat ser jag, så får du bättre betalt.
Lycka till.
/W
Dela upp det, ja det är ju redan uppdelat ser jag, så får du bättre betalt.
Lycka till.
/W
Liknande trådar
-
Hej! Hur gammalt är detta bastuaggregat? Kan man sälja eller är det bara och slänga på tippen?Mvh! Anders
Bastu -
Amortera extra eller fondspara?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Försöka sälja ek eller såga upp till eget virke?
Byggmaterial & Byggteknik -
Oponor T-55? Någon där som har en eller fler över? Att sälja till mig?
Värme allmänt -
Qlima sc3325 - sälja, spara eller kasta?
Värmepumpar