Sitter och funderar på vad som blir smidigast/prisvärdast till verkstaden.

Har en tallriksslip och en bandslip som jag gärna skulle vilja få bättre dammuppsamling på. Har i dagsläget en gammal (och usel) grovdammsugare med separat avskiljare från CoTech.

Dessutom skulle jag kunna dammsuga golvet i verkstaden och kanske koppla in en excenterslipmaskin.

Spånsug eller en byggdammsugare med maskinuttag?

Har kollat på en Kärcher WD 6 P Premium, finns för <2000:-, som verkar intressant men jag vet inte om den klarar av att vara kopplad till en tallrik/bandslip?

Vill påstå att det går utmärkt med "Kärchern" har själv en sån uppsättning, duger alldeles utmärkt, har typ en Ferax tallriksslip & band.

Till de tillämpningar du räknar upp så är en dammsugare överlägsen!

Grymt! Har läst en massa trådar här på forumet också med samma frågeställning. Det blev en beställning på en WD 6P, ska bara klura ut hur jag ska fixa dammutsuget!

• Välorganiserad verkstad med diverse verktyg och maskiner på arbetsbänk, samt säkerhetsaffischer på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sorry för OT, men helsköna tavlor!

Uppföljning!

Det blev en grovdammsugare!

Byggde en enkel tratt i plywood som fångar upp dammet från bandslipen och kopplade in maskinstyrningen till dammsugaren.

Fungerar över förväntan! Och jag kan koppla in tallriksslipen när jag kör den på samma sätt.

En verkstadsinredning med bandslip och grovdammsugare kopplad till en plywoodtratt för dammuppsamling.
Skapa konto

Verktygsvägg och en bandslip kopplad till en egenbyggd trätratt för dammuppsamling med en grovdammsugare.
Skapa konto

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.