Fick aldrig något svar på nedanstående fråga på IKEAs chatt innan de stängde för dagen, och nu är jag för otålig för att vänta till imorgon:

Vi har en måttbeställd massiv ek-bänkskiva från IKEA som vi just packat upp. Den är förberedd att skarvas på två ställen (2x90 gr) men till min förvåning följde det inte med några spännbeslag eller "kex". Är detta en miss av IKEA eller stämmer det att spännbeslag och kex inte ingår i de 455:- extra som skarven kostar?
Säljer IKEA spännbeslag och kex? (Om inte, tips på någon vars spännbeslag passar IKEA-skivan?)
Finns de på IKEAs varuhus?

Med den IKEA-laminatbänkskiva jag beställde så följde det då med både kex, spännbeslag samt någon slags fog (silicon?) som skulle appliceras i skarven.

När vi köpte måttbeställt från IKEA så följde det med både beslag, kex och lim. Allt låg i en liten pappersask som låg packade med en av skivorna. Så jag skulle absolut tro att dom missat nåt om du inte fått med dig något.
Vet tyvärr inte om dom har det på varuhuset, dom borde ju kunna hjälpa dig tycker man..

Jodå, visst var det med lådor med bl.a. spännbeslag och kex. Då frugan hittade dem är hon förlåten för att hon hade förpassat dem till skrähögen i första läget...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.