Hej,
Har precis monterat en rullgardin från Hasta som jag beställde från Hornbach. Den specialbeställdes, och beskrivningen från Kina var minst sagt knapphändig. Antar att fjädern i den ser ut såhär:
https://www.hastahome.se/produkt/fjader-36-mm/
Det följde med ett litet nylonverktyg som jag kunde spänna fjädern med när jag listat ut hur jag avlägsnade sidopanelen på rullen. Hur mycket ska man spänna? Jag spände en hel del, men inte så att det tog stopp på något vis, och gardinen funkar jättefint. Jag funderar på om jag spänt för hårt så att fjädern slits ut? Nån som vet hur man ska göra?
Ingen manual, som sagt. Det låg bara ett litet nylonverktyg i lådan.