Jag använder Alcro bredspackel men tycker att spacklet blivit lite fastare nu när jag har kommit till den nedre delen av hinken. Antar att det torkar snabbt i värmen.
Kan jag späda ut det med en liten slurk vatten tro?

R
Går utmärkt att göra , spackel är helt vattenbaserat , ta lite i taget så det inte rinner bara

• Gilla
VillaJF
  • Laddar…
Det går. Men det kan vara lite besvärligt att blanda så noga att det blir en homogen konsistens.

Knappast vattenbaserad. Men visst funkar det att tillsätta vatten om du kan blanda in den. Jag insåg hur mycket lättare det gick när min gamla hink tog slut och jag öppnade en fräch. Det är inte roligt att spacka med torkat spackel.

D Daniel 109 skrev:
Knappast vattenbaserad. Men visst funkar det att tillsätta vatten om du kan blanda in den. Jag insåg hur mycket lättare det gick när min gamla hink tog slut och jag öppnade en fräch. Det är inte roligt att spacka med torkat spackel.
Spacklet har endast vatten som lösningsmedel så visst går det att blanda ut med vatten. Men jag skulle hellre rekommendera att du vispar upp det med en borrmaskin istället då vattnet gör att spacklet sjunker mer och torkar långsammare

När problemet är att det torkat lär det inte hjälpa att vispa.

Jodå, det går alldeles utmärkt att tillsätta vatten när spacklet blivit torrt. Det har hänt att jag gjort det även med en nyöppnad hink, för att få spacklet mer lättarbetat. Även jag skulle vispat upp det och låtit det stå en stund innan användning.

• Gilla
Chippe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.