Hej
Bygger till och om ett badrum och har reglat upp med cc 300, satt en Purusplatta fått bra fall och lagt golvspån. Rätt bökigt, blev några springor här och där. Vad ska jag använda för spackel för att få igen dessa och även skruvhål etc.? OBS, jag har inte och ska inte flytspackla.
Kan tillägga att jag ska ha våtrumsmatta.
Häsningar

Olotor
 
Redigerat:
Hur och varför har du lagt fallet i spånet, låter ju helt galet. Men det är ju bara ta ett spackel typ Ardex A30 men jag tror tyvärr att du kommer se skarvar och så sen när mattan ligger.
 
Något fyllnadspackel, typ Casco Onefill... Varför inte flytspackel?
 
Varför våtrumsmatta? kostar inte många dineras mer med klinker på golv och bli ljusår snyggare/hållbarare m.m
 
Jag måste ta hänsyn till befintligt golvs höjd. Våtrumsmatta av samma skäl, jag kan inte bygga på för högt och alla vill inte ha klinker. F.ö. byggdes fall med spån på 80-talet, bl.a. i mitt hus, och det funkande.
Tack för tipsen.
 
O olotor skrev:
Jag måste ta hänsyn till befintligt golvs höjd. Våtrumsmatta av samma skäl, jag kan inte bygga på för högt och alla vill inte ha klinker. F.ö. byggdes fall med spån på 80-talet, bl.a. i mitt hus, och det funkande.
Tack för tipsen.
Vad använde du?
Mvh
Frank
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.