7 313 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Spackla golvspånskiva
Hej
Bygger till och om ett badrum och har reglat upp med cc 300, satt en Purusplatta fått bra fall och lagt golvspån. Rätt bökigt, blev några springor här och där. Vad ska jag använda för spackel för att få igen dessa och även skruvhål etc.? OBS, jag har inte och ska inte flytspackla.
Kan tillägga att jag ska ha våtrumsmatta.
Häsningar
Olotor
Bygger till och om ett badrum och har reglat upp med cc 300, satt en Purusplatta fått bra fall och lagt golvspån. Rätt bökigt, blev några springor här och där. Vad ska jag använda för spackel för att få igen dessa och även skruvhål etc.? OBS, jag har inte och ska inte flytspackla.
Kan tillägga att jag ska ha våtrumsmatta.
Häsningar
Olotor
Redigerat:
Hur och varför har du lagt fallet i spånet, låter ju helt galet. Men det är ju bara ta ett spackel typ Ardex A30 men jag tror tyvärr att du kommer se skarvar och så sen när mattan ligger.
Jag måste ta hänsyn till befintligt golvs höjd. Våtrumsmatta av samma skäl, jag kan inte bygga på för högt och alla vill inte ha klinker. F.ö. byggdes fall med spån på 80-talet, bl.a. i mitt hus, och det funkande.
Tack för tipsen.
Tack för tipsen.
Klicka här för att svara
