13 598 läst ·
46 svar
14k läst
46 svar
Spackla gipsskarv
Det finns mycket som proffsen gör som vi amatörer inte klarar av.T Tronget skrev:
Ofta får man göra saker på ett långsammare och omständligare sätt för att få ett bra resultat.
Det är svårt att beskriva i text hur man ska göra, hade varit enklare att visa i praktiken.
Men det är bara att öva o öva! Så länge du inte börjar måla på det så kan du spackla o slipa tills det blir bra! Och tänk på att inte bara ha en smal spackel, gärna en som är min 20 - 25cm bred.
Och gärna en ännu bredare som du lägger upp spacklet på..
Men det är bara att öva o öva! Så länge du inte börjar måla på det så kan du spackla o slipa tills det blir bra! Och tänk på att inte bara ha en smal spackel, gärna en som är min 20 - 25cm bred.
Och gärna en ännu bredare som du lägger upp spacklet på..
Jag har både 5, 15, 25, 35 och 45cm spade så borde klara mig
Ja jag får väl testa mig fram till ett bra resultat är lite orolig bara om jag kommer lyckas spackla så remsan inte syns och det samtidigt är slätt å fint.
Och att ta bort spackel va ju inge kul alls, tog ju evigheter
Ja jag får väl testa mig fram till ett bra resultat är lite orolig bara om jag kommer lyckas spackla så remsan inte syns och det samtidigt är slätt å fint.
Och att ta bort spackel va ju inge kul alls, tog ju evigheter
Har inte kommit så långt ännu men, yrkesmålarna jag träffar runt om på bygget säger att det är ett bra knep för en amatörT Tronget skrev:
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Måste fråga, varför pappremsan
Har byggt ett antal väggar under min tid, men aldrig använt pappremsa, vad gör den bättre.
Har byggt ett antal väggar under min tid, men aldrig använt pappremsa, vad gör den bättre.
Jag är amatör men har spacklat en hel del skarvar. Om remsan bubblar har man lagt på för lite spackel. Om remsan hamnar i nivå med gipsytan så gör det inget, man bara spacklar över och ca 10-15 cm ut åt sidorna. Sedan slipar man det slätt. Det blir en liten bula med någon mm höjd men det syns inte. Jag tror att du skapar dig ett problem av något som inte är ett problem.