Hej!

Jag håller på att montera en 5m Krokom 60 takskjutport. Jag upptäckte när jag satte dit nedersta portbladet att plattan är ca 1cm lägre i mitten. Svag lutning från båda sidorna men lite brantare på en sträcka på drygt en meter i portens centrum. Portens gummilist är tjock men lyckas inte svälja denna höjdskillnad utan det blir en glipa så man ser rakt ut.

Jag hyrde en betongslip men det blir otroligt mycket jobb att få ned hela sträckan och börjar fundera på alternativ. Finns det något spackel eller något som kan lösa detta och som håller i längden?

Tacksamt för snabbt svar.

Mvh Amrich

Finns gummilist man fäster i golvet. Men jag hade bara satt en extra gummilist på portbladet, en bit i mitten som gör att den blir tjockare den bit det glipar.

I InsidersUnited skrev:
Finns gummilist man fäster i golvet. Men jag hade bara satt en extra gummilist på portbladet, en bit i mitten som gör att den blir tjockare den bit det glipar.
Tack för snabbt svar!

Gummilist på golvet undviker jag helst. En extra list på mitten var ett bra förslag om jag inte hittar en bra lösning för att få plattan i våg.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
A Amrich skrev:
Tack för snabbt svar!

Gummilist på golvet undviker jag helst. En extra list på mitten var ett bra förslag om jag inte hittar en bra lösning för att få plattan i våg.
Är det inte bra med avrinningslutning som nu finns? Du har inte avlopp idag där? Om jag inte skulle ha rumstemp där, hade jag funderat på låta det vara. Din tanke om detta?

M Mercruiser skrev:
Är det inte bra med avrinningslutning som nu finns? Du har inte avlopp idag där? Om jag inte skulle ha rumstemp där, hade jag funderat på låta det vara. Din tanke om detta?
Det finns en golvbrunn i garaget som tar smältvattnet. Jag har dessutom golvvärme och tänkte hålla ca 12 grader i garaget så det känns tråkigt om porten glipar tyvärr…

Såhär ser det ut.

• Vattenpass och byggmaterial framför en vägg, grus förgrund, konstruktionsverktyg, renovering utomhus, Bahco vattenpass, arbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.