Hej! Skall renovera ett (4 meter långt) badrum med duschen i ena hörnet, där bjälklaget redan lutar med ca 7 mm/m åt duschen. Skall man då
1) Bygga upp på reglarna, så att spånskivegolvet blir rakt och sedan spackla ett nytt fall
eller
2) Behålla lutningen även på spånskivegolvet, och spackla en "konstant" höjd för att behålla fallet.

Det första alternativet innebär att jag måste höja golvbrunnens läge och därmed hela badrummet, ev. måste dörren/tröskeln höjas. Firman vill göra på detta sätt, pga spacklet annars rinner ner ena hörnet om undergolvet lutar, men isåfall borde det väl inte gå att spackla ett fall heller, vilket det uppenbarligen gör. Skall ha 12 mm vattenburen golvvärme.

Någon som vet vad som är möjligt?

/BM
 
Jag gjorde om ett sovrum till badrum. Golvet lutade redan ett par cm åt rätt håll, så jag lät det luta. Förstärkte med nya reglar mellan de befintliga, i samma lutning, på med golvspån, golvgips och spackel...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.