Ska tapetsera om och det sitter idag en tapet med struktur som har en hård yta.
Det är inte två lagers lr liknande. Ganska ny tapet.
Men den sitter riktigt rejält.
så jag går i tankarna om jag ska använda rullspackel och tapetsera rakt på det.
Eller ska jag kämpa med att ta ner tapeten, slipa, rullspackla och sen tapetsera?
förstnämda sparar tid
Det är inte två lagers lr liknande. Ganska ny tapet.
Men den sitter riktigt rejält.
så jag går i tankarna om jag ska använda rullspackel och tapetsera rakt på det.
Eller ska jag kämpa med att ta ner tapeten, slipa, rullspackla och sen tapetsera?
förstnämda sparar tid
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anledningen till att jag ens funderar på att spackla på tapeten är att tapeten har en hård glansig yta som inte drar åt sig fukten.S Slägggan skrev:
Har provat spruta vatten på den och tapeten blir inte blöt.
Tänkte använda Alcro alt Beckers.
Vet att Midum har också för halva priset men vet inte om jag vågar tumma
Jag har spacklat ett ex antal väggar och tak med Midun och det funkar skit bra! Så dyrare behöver inte vara bättreJ Jockose skrev:
Klicka här för att svara