Spackelremsan har släppt från väggen. Vad göra.

• Vägg under reparation, spackel på gipsskiva och tapet, ofärdigt hantverksarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V veyron421 skrev:
Spackelremsan har släppt från väggen. Vad göra.
Det är bara dra bort och börja om...

• Gilla
veyron421
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Det är bara dra bort och börja om...
Tack för snabbt svar

Fram med penseln och få dit våtrumsklister så är saken biff.

Jag råkade ut för det där, och höll på att bli vansinnig. Jag limmade remsan på kortskarvaran istället för spackel under, för att minimera tjockleken. Det fungerade, utom på två ställen. upptäcktes efter spackling och grundmålning.

Slipade bort spackel och remsa från de dåliga ställena. Från början hade jag limmat remsan, låtit limmet torka i flera dagar, spacklat osv. Nu när jag gjorde om det lät jag bara limmet torka i typ 20 minuter innan jag spacklade.

Dagen efter hade det släppt. vattnet i spacklet hade tydligen löst upp det halvtorkade limmet.

Några svordommar, ny slippning, limmade fast. Denna gång lät jag det torka i 5h, spacklade. Samma sak hände igen.

Fler svordommar, göra om. NU lät jag limmet torka i 5h, grundmålade sedan innan jag spacklade. När färgen hade torkat i 2h så spacklade jag. Det fungerade. Färgen isolerade limmet från spacklet.

Detta var i fritidshuset under vintern så jag var bara där 1-2 dgr i veckan, detta försenade slutliga målningen med flera veckor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.