1 119 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Spackel till våtrumsgips innan tätskikt?
Jag ska sätta tätskikt (Kiilto Kerasafe+) i ett badrum och undrar vad som gäller vid förarbete av våtrumskivorna. Jag antar att man behöver spackla skivskarvar, innerhörn samt skruvhuvuden innan tätskiktet appliceras. Stämmer det?
Vilken typ av spackel ska i så fall användas? Jag har fått uppfattningen att ett cementbaserat spackel bör användas i våtrum, men när jag läser Kiiltos monteringsanvisning framgår det inte tydligt vilken typ som rekommenderas.
Tacksam för hjälp!
Vilken typ av spackel ska i så fall användas? Jag har fått uppfattningen att ett cementbaserat spackel bör användas i våtrum, men när jag läser Kiiltos monteringsanvisning framgår det inte tydligt vilken typ som rekommenderas.
Tacksam för hjälp!
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Du behöver inte spackla skarvar å skruvhål när du skall sätta folie system , den lilla försänkningen på gipsen gör inte mycket , men om du nu vill spackla så är lätt våt spackel du ska ha , och du behöver inte spackla med remsa eller 3 gånger , ta en 15 brett å dra jämt bara , de räcker gott de
Tack! Hur hanterar jag glipor mellan skivorna i innerhörn? Ska dessa spacklas eller tätas på något sätt innan?R Rickard.lj skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Spackel till skarvar och skruvhål golvspånskiva
Golv -
Tunnt flytspackel ovanpå rör till golvbrunn
Badrum -
Vad ska jag använda till källarväggar, gipsbruk eller grovspackel?
Övrigt husrelaterat -
Vad bör man använda, gipsbruk eller grovspackel, till en källare?
Inredning -
Flytspackel till klädkammare
Golv