7 326 läst ·
46 svar
7k läst
46 svar
Spackel på tätskikt - fundering
Kurs 1. Tätskiktskurs, teoriRoland112 skrev:
Tvådagarskurs för plattsättare och arbetsledare/företagsledare. Kursen innehåller detaljerad genomgång av branschreglerna, samt av krav på underlag, konstruktioner och av arbetsutförande. Dessutom ingår materialkunskap och genomgång av riktlinjer för färdigt arbete.
Kurs 2. Behörighetskurs för företagen
Endagskurs för arbetsledare/företagsledare som är våtrumsansvarig i företaget. Genomgången kurs 1 och kurs 2 krävs för ansökan om behörighet för företaget.
Kursen innehåller en stor del entreprenadjuridik, en översikt av svensk bygglagstiftning samt information om de juridiska kraven och konsekvenserna av behörigt och fackmässigt arbete enligt branschreglerna.
Kurs 3. Praktisk tillämping av godkända konstruktioner
Kursen genomförs av leverantörer av godkända system enligt branschreglerna, i samarbete med Byggkeramikrådet. Kursdeltagare ska själva ta kontakt med valfri leverantör enligt branschreglernas bilaga C. Närmare information om denna kurs framgår på kurserna 1 och 2.
Kursdeltagare som kommer att utföra tätskiktsarbete ska ha utbildning till plattsättare eller murare och vara verksam med sådant arbete för att delta i kursen.
Kostnader för kurserna
Kursavgift för kurs 1 4.600 kr
Kursavgift för kurs 2 3.500 kr
Kursavgift återkurs 1.500 kr (repetion var 5:e år)
Priser är exklusive moms!
Årlig behörighetsavgift
Årlig avgift för behörighet inkl. legitimationer.
Samtliga priser är exkl. moms. Betalningsvilkor 30 dagar netto.
Antal anställda plattsättare: Avgift (exkl. moms):
1-2 4.800 kr
3-5 6.400 kr
6-10 9.600 kr
11-20 12.800 kr
21- 16.000 kr
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Billigt, kurser i min branch brukar gå på 25 - 30 pannor för en veckas kurs lite beroende på vem som är föredragshållare
Edit:fast detta var ju betydligt kortare kurser såg jag nu
Edit:fast detta var ju betydligt kortare kurser såg jag nu
Produkter som diskuteras: "byggtejp"
Byggtejp
Byggtejp är ett mångsidigt verktyg som varje hantverkare bör ha till hands. Den är stark, hållbar och lätt att använda och klarar de tuffa kraven på byggplatser. Byggtejp används ofta för att säkra och täta olika material, för att
Läs mer
Låter väldigt skumt med "ojämnheter" när man redan lagt tätskiktet, jag hade nog tagit dit en besiktningsman eller inte godkänt arbetet utan krävt att det skulle göras om. Kolla även fallet precis innan golvbrunnen, förstorar man upp bilden ser det ut som en "svacka" precis innan golvbrunnen och det skall det inte heller vara. Sen ser jag på bilden att det sticker ut en elkabel genom kaklet, hur nära duschen kommer den ut ? skall du ha en duschvägg emellan ?trabord123 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Om du dränerar med singel så kan du få vattenflöde om du vill, men i fixet rinner det inget vatten