T
Roland112 skrev:
ok, vad kostar en utbildning?
Kurs 1. Tätskiktskurs, teori
Tvådagarskurs för plattsättare och arbetsledare/företagsledare. Kursen innehåller detaljerad genomgång av branschreglerna, samt av krav på underlag, konstruktioner och av arbetsutförande. Dessutom ingår materialkunskap och genomgång av riktlinjer för färdigt arbete.

Kurs 2. Behörighetskurs för företagen
Endagskurs för arbetsledare/företagsledare som är våtrumsansvarig i företaget. Genomgången kurs 1 och kurs 2 krävs för ansökan om behörighet för företaget.

Kursen innehåller en stor del entreprenadjuridik, en översikt av svensk bygglagstiftning samt information om de juridiska kraven och konsekvenserna av behörigt och fackmässigt arbete enligt branschreglerna.

Kurs 3. Praktisk tillämping av godkända konstruktioner
Kursen genomförs av leverantörer av godkända system enligt branschreglerna, i samarbete med Byggkeramikrådet. Kursdeltagare ska själva ta kontakt med valfri leverantör enligt branschreglernas bilaga C. Närmare information om denna kurs framgår på kurserna 1 och 2.

Kursdeltagare som kommer att utföra tätskiktsarbete ska ha utbildning till plattsättare eller murare och vara verksam med sådant arbete för att delta i kursen.

Kostnader för kurserna

Kursavgift för kurs 1 4.600 kr
Kursavgift för kurs 2 3.500 kr
Kursavgift återkurs 1.500 kr (repetion var 5:e år)

Priser är exklusive moms!

Årlig behörighetsavgift

Årlig avgift för behörighet inkl. legitimationer.
Samtliga priser är exkl. moms. Betalningsvilkor 30 dagar netto.

Antal anställda plattsättare: Avgift (exkl. moms):
1-2 4.800 kr
3-5 6.400 kr
6-10 9.600 kr
11-20 12.800 kr
21- 16.000 kr

Billigt, kurser i min branch brukar gå på 25 - 30 pannor för en veckas kurs lite beroende på vem som är föredragshållare

Edit:fast detta var ju betydligt kortare kurser såg jag nu

Jag skulle vara mer nervös att inte kunna prata med dom som jobbar i badrumet , har väldigt dålig erfarenhet av firmor med tolk som ingår .

T
Polos skrev:
Jag skulle vara mer nervös att inte kunna prata med dom som jobbar i badrumet , har väldigt dålig erfarenhet av firmor med tolk som ingår .
Nåja, det blir billigt i alla fall, eller..........

Om det bara skulle handla om någon mm så skulle dom inte behövt spackla halva badrumet

Är det gula på bilden avloppet till toaletten ?

Redigerat:
Skulle tro det är byggtejp som dom har tätat till avloppet med
Visst måste det vara flytspackel på golvet? Vore det fix så skulle det inte se ut så där

R
är det med gult lock själva toalettavloppet? Om så är fallet lär man ju få sitta o skita med bena halvvägs inne I duschen?

Om det är avlopp så är det för kort över golv

S
AndersMalmgren skrev:
Det finns inget utrymme för vattnet att rinna i fixet. Det samlas som fukt.
gör man rätt så blir det rätt och att det går att rinna vatten baki plattorna

SBH skrev:
gör man rätt så blir det rätt och att det går att rinna vatten baki plattorna
Det rinner inget vatten under klinker

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
trabord123 skrev:
Nu pratade jag med hantverkaren över telefon, nu lät det helt plötsligt om att det inte är fallet man åtgärdat utan några eventuella "ojämnheter", vad nu detta innebär. Han kommer hit snart och kikar..vet dock inte hur jag ska hantera detta..
Låter väldigt skumt med "ojämnheter" när man redan lagt tätskiktet, jag hade nog tagit dit en besiktningsman eller inte godkänt arbetet utan krävt att det skulle göras om. Kolla även fallet precis innan golvbrunnen, förstorar man upp bilden ser det ut som en "svacka" precis innan golvbrunnen och det skall det inte heller vara. Sen ser jag på bilden att det sticker ut en elkabel genom kaklet, hur nära duschen kommer den ut ? skall du ha en duschvägg emellan ?

S
Polos skrev:
Det rinner inget vatten under klinker
det gör det vilket är tät? plattan? fogen? fixet?

Om du dränerar med singel så kan du få vattenflöde om du vill, men i fixet rinner det inget vatten

S
AndersMalmgren skrev:
Om du dränerar med singel så kan du få vattenflöde om du vill, men i fixet rinner det inget vatten
jaja. skit det gör det. tro vad ni vill. jag vet va jag sett efter ha rivit ett antal badrum

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.