Ett hus byggt runt 40talet. I källaren så är det hårda väggar vet ej om det är tegel eller betong sedan puts på det. Mellan väggen och taket är det en snygg stor radie. Taket mistänker jag är träkonstruktion som har bast och nät sedan puts.
Det har spruckit i taket mellan den hårda radien och någon cm in på taket. Den sprickan är runt om i hela taket.

Vet någon om det finna någon form av bra lösning. Eller är det som innan att man får ta bort runt sprickan och lägga ny puts/spackel. Sedan måla på det och göra om allt efter X antal år. Dvs så som det är i dag

Börjar du pilla i det där så kommer hela taket ner snart. Är det bara kosmetiskt så skulle jag nöja mig med att måla.

A
pär h pär h skrev:
Ett hus byggt runt 40talet. I källaren så är det hårda väggar vet ej om det är tegel eller betong sedan puts på det. Mellan väggen och taket är det en snygg stor radie. Taket mistänker jag är träkonstruktion som har bast och nät sedan puts.
Det har spruckit i taket mellan den hårda radien och någon cm in på taket. Den sprickan är runt om i hela taket.

Vet någon om det finna någon form av bra lösning. Eller är det som innan att man får ta bort runt sprickan och lägga ny puts/spackel. Sedan måla på det och göra om allt efter X antal år. Dvs så som det är i dag
Har du lite bilder så underlättar det för oss att kunna hjälpa dig?

Rejäl skrev:
Har du lite bilder så underlättar det för oss att kunna hjälpa dig?

• Spricka i innertak nära ett fönster i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka i taket nära hörnet av ett rum, med en bit av taket som ser ut att lossna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.