1 692 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Spackel med Bosch GEX 150 Turbo
Har inte kört just den modellen, däremot festools rotex, som är deras motsvarighet. Boschen är säkert också en toppenmaskin. Däremot tror jag inte att den är särskilt rolig att slipa spackel på väggar med.....Dels är det nog risk för att den avverkar lite väl snabbt, vilket i kombination med att ytan är i minsta laget gör att det kan vara svårt att få allt slätt o fint utan gropar. Dessutom så saknar den längre handtag, så du kan inte stå på golvet och slipa allt. Sen är den dessutom rätt tung, så beroende på din storlek kan det varaq väldit segt att arbeta längre tid ovanför huvudet.petersk skrev:
Jag hade hyrt en giraff eller festools motsvarighet, planex. Sen hade jag köpt boschen ändå
Kan nog inte annat än hålla med Daniel_N. Jag har 125mm Rotexen och det är möjligt att slipa spackle med den, framför allt i 90-gradersvinklar är den rätt bra. Den är däremot helt meningslös till att slipa skarvarna mellan gipsskivor. Det gör du bättre för hand.
Jag köpte mig för övrigt en begnagad Flex WS-702 (giraff), DET är en bra maskin till skarvarna mellan skivorna
Jag köpte mig för övrigt en begnagad Flex WS-702 (giraff), DET är en bra maskin till skarvarna mellan skivorna
Klicka här för att svara