Någon som har Bosch 18v sladdlösa slip och kan jämföra den med en sladdmaskin i samma prisklass, tex GEX 125-1 AE eller Makitas BO5041 som verkar vara testvinnaren i prisklassen?
Om man bortser från att batteriet tar slut är det stor skillnad på slipeffekten?
Användningsområdet för min del är hobbyverksamhet inomhus och utomhus.

K
Har en Mirka Deros och den är överlägsen den tidigare AEGn jag hade. Ångrar inte köpet en sekund. Dock med nätanslutning, men är inget vidare problem eftersom man ändå vill ha dammsugarslang i kopplad

K kniv skrev:
Har en Mirka Deros och den är överlägsen den tidigare AEGn jag hade. Ångrar inte köpet en sekund. Dock med nätanslutning, men är inget vidare problem eftersom man ändå vill ha dammsugarslang i kopplad
Mirka verkar vara väldigt fina maskiner men priset ser ut att ligga kring 5000 kr jämfört med 1000-1500 kr för de jag tittar på.

Håller med om dammsugaren. Ett batteri borde göra att maskinen blir tyngre också?

Det finns ju riktigt bra Deros-kopior på Amazon och Verktygsboden

Svårt att se nyttan med batteri, annat än om man har ett torp utan el.
Jag tycker inte det är besvärligt med sladd och slipar ofta långa stunder åt gången.

Missat denna tråden, har en 18V-125 sedan den dök upp på marknaden, har tyvärr ingen liknande sladdvariant att göra några jämförelser med.
Har en GEX150 Turbo med sladd men det blir ingen rättvis jämförelse.

Jag har inget att anmärka på slipeffekten, kört med dammsugare och ofta ett 4Ah Procore batteri.
Välbalanserad maskin, kan prova sätta på ett större batteri, 6 eller 8Ah och testa.

• Gilla
ujja
  • Laddar…
Här ser man hur maskinen balanserar med Procore 4Ah, 4Ah, 6Ah och Procore 8Ah.
Bosch sladdlös slipmaskin med ProCORE 18V 4.0Ah batteri på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch batteridriven slipmaskin med 18V 4.0Ah batteri på arbetsbänk.
Skapa konto
Bosch slipmaskin som visar Procore batterier i olika Ah på ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
En Bosch slipmaskin balanserad med ett ProCORE 18V 8Ah batteri på ett arbetsbord.
Skapa konto

• Gilla
Nilsanni och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.