Byggahus.se

Spabad Castor från Skånska byggvaror

1. S
    Medlem · 30 inlägg
    Som rubriken lyder så har jag lite funderingar runt det spabadet.
    Vi var och tittade på det badet hos skånska byggvaror på plantagen och jag tyckte det såg väl byggt ut.
    De hade ett annat spabad där som hade avsevärt mer "byggskum" under och runt själva badbaljan samt att konstruktionen var i plåt och plast.
    Infästningarna för täcksidorna kändes dock rappliga, en skruv, typ gipsskruv som drogs direkt i plastskivan på baksidan. Skuvskallarna gömdes med en täckplutt.

Castor hade mer rejäla täckskivor och maskinskruv med kragbricka. Skruven drogs i en islagsmutter.
    Stommen var gjort i icke impregnerat trä och den hade avsevärt mindre "byggskum" under badbaljan, dock tjockare isolering i täckskivorna. Trä konstruktionen kändes inte helt övertygande.
    I övrigt kändes den välbyggd, god passform och det mest kändes och såg rejält ut.

Finns det någon som har en Castor som kan ge lite feedback? Bu eller bä, ris eller ros?
    Det kändes som att om man kompletterar med lite isolering så får man ett bra spabad.

https://www.skanskabyggvaror.se/spa/spabadkar/castor-386525/

2. M
    Medlem · 2 inlägg
    Hejsan,

Ser att detta inlägget är gammalt och verkar inte ha fått något svar i detta forumet. Jag funderar på att köpa ett Castor spabad från Skånska Byggvaror. Så om någon har feedback om hur det är och hur det har fungerat får ni gärna kommentera. Det är inte så stort, bara cirka 185 cm brett. De flesta andra spabad jag har googlat på är minst 200 cm. Får man plats ordentligt om man är 2-3 vuxna i det? Hur är kvaliteten? Support från företaget?
    Tack tack.
    /Mikael

3. M
    Medlem · 490 inlägg
    det är otroligt viktigt att provsita först innan köp

4. M
    Medlem · 2 inlägg
    Ja, det har ni absolut rätt i. Jag kommer med all sannolikhet inte att köpa spabad från Skånska byggvaror. Man får resa upp till Falun för att se deras Castor spabad i verkligheten. I deras butik med showroom närmast där jag bor (Helsingborg) har de inga spabad att visa upp. Helst skall man även provbada spabadet man funderar på. Flera andra återförsäljare erbjuder detta.

• Laddar…
  5. M
    Medlem · 490 inlägg
    och om ni är två att båda testar är viktigt för om karl sitter bra kan frugan sitta dåligt så det är viktigt att testa