Hejsan!

Fick denna lilla ritning av en kollega som undrade om det var rätt och riktigt och om det gick att göra så.

Tydligen vill han ha en dubbeltrapp på var sida sängen och en kors vid sovrumsdörren. Detta för att kunna styra taklampan från tre ställen samt styra en läslampa på var sida sängen.

Jag ser inget fel i kopplingen förutom då att en dubbeltrapp inte är uppmärkt på bilden som i verkligheten...

Någon här som ser något galet i kopplingen?

MVH
Daniel

• sovrumskoppling.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer att fungera.

Protte

Japp!

Fast betydligt enklare att använda en tryckknappsdimmer/dosdimmer. Då kan du slå på/av/dimmra belysningen från alla 3 håll (eller fler) med en återfjädrande tryckknapp.

Är det bara jag som tycker att tryckknappsdimmers är klart jobbigare att använda än vanliga dimmers?

Jag har visserligen inte provat några av de 'vanliga' tryckknappsdimmersarna som finns, däremot har jag waveman-dimmers på ett par lampor och det blir mest att använda dem som av/på-brytare...

• Gilla
niclasella
  • Laddar…
yxis skrev:
Är det bara jag som tycker att tryckknappsdimmers är klart jobbigare att använda än vanliga dimmers?

Jag har visserligen inte provat några av de 'vanliga' tryckknappsdimmersarna som finns, däremot har jag waveman-dimmers på ett par lampor och det blir mest att använda dem som av/på-brytare...
Jovisst använder man dom mest för på och av men man kan ju koppla i princip hur många brytare som helst på samma armatur. Man slipper korskopplingar osv.

Bonus då man kan dimmra förstås.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.