Jag håller på att byta kök. Den gamla fläkten är borttagen. Ska man passa på och ringa sotaren eller är det onödigt? Det ser ju inte jättefräscht ut. Kan/får man göra det själv?
Visst kan du göra rent rören själv. Från kökssidan så långt du når med en trasa. Och från taket med en viska, finns billiga att köpa på t.ex.Jula. Du gör det med all säkerhet noggrannare än sotaren.