5 849 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Sotare--Brandsäkerhetssyn
Tack för de vänliga orden Johanpelle!
Det värmde!
( Tyvärr kan jag inte använda dina varmt osade ord för att värma upp mitt hus med, synd!)
Men får jag be dig att spy din galla över allt som inte du gillar någon annanstans å inte här på forumet.
Det enda jag tänker bemöta är att jag har inte råd att värma upp huset på annat sätt än det billigaste. Men du får gärna komma och betala mina uppvärmningskostnader, av din pension, för min räcker inte till.
När jag pga ekonomin utvecklar en egen brännare som ju just är bra och sedan berättar fakta för andra intresserade så tolkar du dem som skryt. Okej, skryt, (är det bara om man heter Zlatan som man får vara duktig på något?), du får ta det hur du vill. Om du inte tål det så låt bli att läsa. Men läs gärna på lite mer om miljö innan du blir indignerad igen över saker och ting.
Jag har ett stålrör som skulle ha blivit skorsten men det blev andra planer. Röret är ute på försäljning på Blocket. Vill du se kvittot på "stöldgodset"? För jag har det kvar från när jag köpte det.
Kan vi hålla oss till fakta om saker och ting och acceptera att alla är inte som du. Å din "rätt" är kanske inte "allas" rätt eller fel.
Det värmde!
( Tyvärr kan jag inte använda dina varmt osade ord för att värma upp mitt hus med, synd!)
Men får jag be dig att spy din galla över allt som inte du gillar någon annanstans å inte här på forumet.
Det enda jag tänker bemöta är att jag har inte råd att värma upp huset på annat sätt än det billigaste. Men du får gärna komma och betala mina uppvärmningskostnader, av din pension, för min räcker inte till.
När jag pga ekonomin utvecklar en egen brännare som ju just är bra och sedan berättar fakta för andra intresserade så tolkar du dem som skryt. Okej, skryt, (är det bara om man heter Zlatan som man får vara duktig på något?), du får ta det hur du vill. Om du inte tål det så låt bli att läsa. Men läs gärna på lite mer om miljö innan du blir indignerad igen över saker och ting.
Jag har ett stålrör som skulle ha blivit skorsten men det blev andra planer. Röret är ute på försäljning på Blocket. Vill du se kvittot på "stöldgodset"? För jag har det kvar från när jag köpte det.
Kan vi hålla oss till fakta om saker och ting och acceptera att alla är inte som du. Å din "rätt" är kanske inte "allas" rätt eller fel.
Jaha..Johanpelle hoppar på folk återigen. Han flög på mig för nåt år sedan i en annan tråd.
För att hålla sig till ämnet. Bildkvaliten på sotarens kamera är verkligen inte mycket att hänga i granen. Vid inspektion av min kaminpipa missade man att kanalen delade sig och att ena halvan ledde rakt upp i ett fågelbo.
Jag sotar oxå själv, hans viska med ett tiotal slaka gamla spröt gör ingen nytta i min skorsten. Det enda han brukade åstadkomma var att slå loss bruk och tegelbitar pga. vårdslös hantering av lodet.
För att hålla sig till ämnet. Bildkvaliten på sotarens kamera är verkligen inte mycket att hänga i granen. Vid inspektion av min kaminpipa missade man att kanalen delade sig och att ena halvan ledde rakt upp i ett fågelbo.
Jag sotar oxå själv, hans viska med ett tiotal slaka gamla spröt gör ingen nytta i min skorsten. Det enda han brukade åstadkomma var att slå loss bruk och tegelbitar pga. vårdslös hantering av lodet.
Hej Elkludde!
"Fritidselektriker"?
Jo, vi får hoppas att han hade bara en taskig dag den gången.
Det är monopolet och maktfullkomligheten samt att du kan inte ändra det som stör mig. Så när de har fel har de "rätt".
Senaste gubben som var hos mig var dock kunnig och okej. Hoppas han läser just detta. Jag är egentligen inte mot alla sotare som sådant. Det är väl med dem som alla andra, tokar finns överallt. Det är monopolet som sagt.
Jag har fått räkningen. 842:- för absolut ingenting. Men då är "lagen" nöjd-uppfylld. Det som stör att jag för dessa pengar inte fått något, och det har inte höjt säkerheten och inte förebyggt eller hindrat en olycka/brand. Då är det fel på lagen och dess utövare/verkställare samt systemet! Därav min indignation.
Någon skrev att man skall försöka ändra intervallerna. Bra. Hoppas de tänker med rätt ända när de skriver ny lag/regel.
"Fritidselektriker"?
Jo, vi får hoppas att han hade bara en taskig dag den gången.
Det är monopolet och maktfullkomligheten samt att du kan inte ändra det som stör mig. Så när de har fel har de "rätt".
Senaste gubben som var hos mig var dock kunnig och okej. Hoppas han läser just detta. Jag är egentligen inte mot alla sotare som sådant. Det är väl med dem som alla andra, tokar finns överallt. Det är monopolet som sagt.
Jag har fått räkningen. 842:- för absolut ingenting. Men då är "lagen" nöjd-uppfylld. Det som stör att jag för dessa pengar inte fått något, och det har inte höjt säkerheten och inte förebyggt eller hindrat en olycka/brand. Då är det fel på lagen och dess utövare/verkställare samt systemet! Därav min indignation.
Någon skrev att man skall försöka ändra intervallerna. Bra. Hoppas de tänker med rätt ända när de skriver ny lag/regel.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden