Hos oss kan det luta hur mycket man vill. Är ju ändå jag själv som måste dra ut alla kärl till gatan för det finns inte en chans att någon i sopbilen skulle göra det.
 
Vänd tunnorna rätt på en gång dvs med hjulen mot gatan/utfarten och så fyller ni på från andra hållet. Sätt en regel i lämplig höjd som locket vilar på när ni öppnar så har ni båda händerna fria.

Vi har fyrfackstunnor så vi slipper ert system, fyrfack ör nog det smidigaste systemet jag upplevt.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Fast nu vill jag inte ha 5 st soptunnor på rad ut mot gatan som frontar huset.
 
K Kontoristen7 skrev:
Fast varför ska du ha 5 tunnor?
I Sthlm är det standard med 3 tunnor efter 2026
[länk]
Det ger bara drygt 2m
Har även en stor 370l för trädgårdsavfall. Sedan är ju metalbehållaren bestämd ännu. Men det blir ju också en i värsta fall.

2 eller 3 meter kvittar egentligen. Inget man vill ha skyltat med vid tomtgränsen
 
A atomlab skrev:
Har även en stor 370l för trädgårdsavfall. Sedan är ju metalbehållaren bestämd ännu. Men det blir ju också en i värsta fall.

2 eller 3 meter kvittar egentligen. Inget man vill ha skyltat med vid tomtgränsen
Näe, det blir ju en rätt tris front utåt...
 
A atomlab skrev:
Fast nu vill jag inte ha 5 st soptunnor på rad ut mot gatan som frontar huset.
Du behöver väl inte ha dem på en rad? Du tänker ju tydligen dra fram dem så sätt de tunnor som töms oftast närmast gatan och sen en rad bakom för resten. De behöver inte heller vara riktade rakt mot gatan utan en enkel sväng och sen ut till gatan. Huvudsaken ör att du inte behöver vända och bråka med tunnorna varje gång som det blir i din ursprungliga skiss.
Du kan t o m ha tunnorna som töms sällan vända inåt så de står öppning mot öppning och så lämnar du en gång mellan för att slänga saker bekvämt.
 
Z z_bumbi skrev:
Du behöver väl inte ha dem på en rad? Du tänker ju tydligen dra fram dem så sätt de tunnor som töms oftast närmast gatan och sen en rad bakom för resten. De behöver inte heller vara riktade rakt mot gatan utan en enkel sväng och sen ut till gatan. Huvudsaken ör att du inte behöver vända och bråka med tunnorna varje gång som det blir i din ursprungliga skiss.
Du kan t o m ha tunnorna som töms sällan vända inåt så de står öppning mot öppning och så lämnar du en gång mellan för att slänga saker bekvämt.
Men vet dock inte om de sällantömda tunnorna kommer tömmas i samband med de som töms oftare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.