2 109 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Sonos och Spotify vs WiMP vs Napster vs xx
Har testat 8tracks (ny tjänst, aldrig hört talas om innan jag körde Sonosen), Napster för det följde med en månad gratis. Användarvänlighet skiljer sig inte mycket då allt styrs ju via Sonos egen app, på utbudet däremot är Spotify fortfarande överlägset.
Jag kanske missförstår frågan, men jag kör iaf Spotify sedan flera år, och jag är mycket nöjd med det. Dock brukar jag söka ny musik från spotifys egen klient och göra spellistor på det som jag vill "ha kvar", eftersom det är lite omständigare att göra det på telefonen eller plattan (eller sonos fjärr). Kör inte sonos PC-klient eftersom den inte finns till linux (detta är den största nackdelen med Sonos i mitt tycke).
Använder Sonos + Spotify på precis samma sätt som vespaman. Saknar även jag Linuxklient men det är egentligen ingen större issue längre då Spotifystödet i Sonons har blivit snabbare och smidigare för varje ny version av Sonosmjukvaran.
För något år sedan tyckte jag Spotifyintegrationen var riktigt kass, när det strulade var det en besvikelse. Nuförtiden fungerar det mycket bra. Ett trevligt mervärde i Sonos -- nya funktioner tillkommer och fungerar med gamla enheter.
Har inte övervägt någon annan musiktjänst då familjen redan har två Spotifyabonnemang som används flitigt. I princip all musik jag lyssnar på finns tillgänglig via Spotify.
För något år sedan tyckte jag Spotifyintegrationen var riktigt kass, när det strulade var det en besvikelse. Nuförtiden fungerar det mycket bra. Ett trevligt mervärde i Sonos -- nya funktioner tillkommer och fungerar med gamla enheter.
Har inte övervägt någon annan musiktjänst då familjen redan har två Spotifyabonnemang som används flitigt. I princip all musik jag lyssnar på finns tillgänglig via Spotify.
Jag kör både Spotify och WIMP hemma.
Precis som tidigare redigerar vi spellistorna på PC för att sedan ta upp dem i Sonos'en.
Personligen tycker jag att WIMP är något vassare i presentationen av musik som gör att man testar annan musik än man vanligen lyssnar på.
Det tycker jag även får genomslag i Sonos.
Precis som tidigare redigerar vi spellistorna på PC för att sedan ta upp dem i Sonos'en.
Personligen tycker jag att WIMP är något vassare i presentationen av musik som gör att man testar annan musik än man vanligen lyssnar på.
Det tycker jag även får genomslag i Sonos.
Klicka här för att svara