Det verkar var lite inaktivt här, vet inte om det beror på att det inte är så många medlemmar som planerar att bygga/renovera fritidshus eller om intresset helt enkelt är svalt. Startar i alla fall ännu en tråd, är intresserad av hur mycket ni betalat/planerar att betala för ert fritidshus. Alltså, vilka prisförslag ni fått från olika leverantörer. Själv har jag inte ens köpt tomten än :men man vill ju vara lite förberedd
1 680 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Sommarstuga-priser
-
Medlem · 7 inlägg 30 apr 2005 15:57
-
2 maj 2005 18:47 #2
Re: Sommarstuga-priser
Också intresserad!! Någon borde väl ha köpt? -
15 maj 2005 19:20 #3
Jag har byggt ett fritidshus på 46,5 kvm. Inget vatten inget avlopp kanske el i framtiden( den ligger på en ö). Bygglovet kostade 10 000 kr(strandskyddsdispens) i övrigt har jag lagt ner c:a 40 000 kr fast då har jag sågat virket själv och gjort allt oxå. Fönster köpte jag begagnade 100 kr/st. Takplåt, golvspån,altandörrar, limträbalk, masonite, färg, isolering ja det är väl det...
P.s Har c:a 20 000kr kvar inne att investera D.s -
19 jun 2005 08:12 #4
Jag håller också på att bygga köpte tomt och har haft grävmaskin som precis gjort klart tomten .
Tänker bygga ca 65-70 kvadrat
men har inte vågat räkna på vad det kostar än! -
27 jun 2005 18:11 #5
Jag håller på med mitt bygge just nu. Jag och frun var på husexpo i huvudstaden och snodde iden från ett hus som hette Högby 40kvm.
Vi ritade dock om den på egen hand så att man slapp de synliga takstolarna i storstuga, högt i tak. Planskissen är också helt omgjord. Stugan har även ett öppet sovloft på andra änden av huset på ca 15kvm.
Plintarna gjorde jag själv samt panelning, sätta i fönster och dörrar, lägga på takplåt, en del av innertaksläggning och en del småplock. I övrigt har jag haft hjälp av snickare, grävare och elektriker
Tomten kostade 130' och resten kostar ungefär 320' inkl. verktyg, stegar, gräsklippare etc. exl inkoppling av vatten och avlopp.