Nu får det allt ta o bli lite värme!

Min sista fjolårsved brinner upp just nu.

Hur mycke har ni kvar?
 
Varit så mild vinter så nog finns det ved kvar minsann..
 
För mycket :P
 
Jo, det är samma här! Har fått hämta en släpkärra med kortved från sommarstugan.... skitsommar! Annars har jag 34 m3 färskved på tork, så nästa år ska det inte vara några problem.
 
Imsan skrev:
Jo, det är samma här! Har fått hämta en släpkärra med kortved från sommarstugan.... skitsommar! Annars har jag 34 m3 färskved på tork, så nästa år ska det inte vara några problem.
Bra gjort, tyvärr sålde jag 3m3 kort ved för att få plats med all lång ved till nästa år. Tyvärr kom den blöta kalla våren tillbaxs.................
 
Jag har mer än beräknat kvar, så jag vet int hur jag ska få plats med lika myhcket till i år =/

Har typ 8 m3 kvar.
 
Krilleman
Inget alls kvar... Har snyltat en kärra hos svågern!

Husets köptes förra året så det blev färdigkluven ved inhandlat förra påsken.

Blev blåst av vedleverantören, och då jag ifrågasatte volymen som jag beställt mot vad jag fick, gick han direkt med på kraven jag ställde då jag sett hur mycket containern som levererades var fylld med... Allt för vanligt med vednasare tyvär. Suck suck och dubbel-suck.

Beställde 30³ men fick ca 25m³. Och jag betalade bara för 24m³. (330:- hemkört på lastbil)

Frågan är ju bara hur många som inte ifrågasatte hans leveranser och blev försnillade på 5m²

Riktigt svagt, och att gå med på att pruta 6m³ ved på en leverans är som att medge skuld utan pardon...

Men det ligger mer än 40m³ på tork på tomten nu... Och hela värmesystemet är nu bytt från panna till radiatorer, så jag tror allt jag får en stor skvätt över nästa år :thumbup:
 
Redigerat:
Har köpt färdig kluven ved engång och det gör jag aldrig om .
 
Har nog en dryg kubik kvar, och då började jag elda från den veden i mellandagarna....
Tog nog till i underkant då den veden fixades...

Nå, kör ju med 2-årsprincipen, så det finns ju ändå nästa vinters vedförråd här hemma, och i vedskogen ligger ca20kbm nyhugget (ska bli några kbm till..) som väntar på att få komma hem... ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.