1 213 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Somfy och Velux IO
Har Velux takfönster med gardiner, styr idag med fjärrkontroll men vill gärna ha automatik på enklaste sätt. Har sett att Somfy har en sensor, Somfy Sunis Wirefree II io solsensor, men jag blir inte klok på om man kan para denna direkt med enheterna, gardinerna, eller om man måste skaffa en gatewayprodukt också och skulle det då räck med ett Somfy Connectivity kit.
Jag tycker det verkar som att vägen är lite snårigare och dyrare med Veluxprodukter?
Jag tycker det verkar som att vägen är lite snårigare och dyrare med Veluxprodukter?
jag tippar på att den kan paras direkt mot motorn utan att gå via hubb. sen är jag tveksam till att just Connectivity är kompatibel med Velux då det är Somfy enklare hub. Som jag tror inte har stöd för tredjeparts motorer.D djac skrev:Har Velux takfönster med gardiner, styr idag med fjärrkontroll men vill gärna ha automatik på enklaste sätt. Har sett att Somfy har en sensor, Somfy Sunis Wirefree II io solsensor, men jag blir inte klok på om man kan para denna direkt med enheterna, gardinerna, eller om man måste skaffa en gatewayprodukt också och skulle det då räck med ett Somfy Connectivity kit.
Jag trodde i min enfald att "allt går mot allt" inom IO-familjen men där kanske jag varit naiv?putte22 skrev:
Klicka här för att svara