Hej!
Jag håller på att koppla in solstyrning till solfångarna, men förstår inte hur man ska få kablarna att fastna i plinten! Har ni sett nått liknande som på bilden? Det funkar inte att bara stoppa in kabeln i hålet. Elektrisk anslutningsplint för solstyrning med omarkerade kabelingångar och skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stick in en smal skruvmejsel i hålet ovanför kabeln, det är en fjäder klämma man öppnar så man kan föra in kabeln, när man tar bort skruvmejsel så är det fjädern som håller fast ledaren.
 
L Leif i Skåne skrev:
Stick in en smal skruvmejsel i hålet ovanför kabeln, det är en fjäder klämma man öppnar så man kan föra in kabeln, när man tar bort skruvmejsel så är det fjädern som håller fast ledaren.
Det ska jag prova. Trycker jag mejseln rakt in?
 
Titta in där ledaren skall sitta så ser du hur det fungerar. Ibland skall man trycka rakt in, ibland så skal man bända med mejseln olika beroende på fabrikat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.