Hej!
Jag håller på att koppla in solstyrning till solfångarna, men förstår inte hur man ska få kablarna att fastna i plinten! Har ni sett nått liknande som på bilden? Det funkar inte att bara stoppa in kabeln i hålet.
Jag håller på att koppla in solstyrning till solfångarna, men förstår inte hur man ska få kablarna att fastna i plinten! Har ni sett nått liknande som på bilden? Det funkar inte att bara stoppa in kabeln i hålet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stick in en smal skruvmejsel i hålet ovanför kabeln, det är en fjäder klämma man öppnar så man kan föra in kabeln, när man tar bort skruvmejsel så är det fjädern som håller fast ledaren.
Titta in där ledaren skall sitta så ser du hur det fungerar. Ibland skall man trycka rakt in, ibland så skal man bända med mejseln olika beroende på fabrikat.
Klicka här för att svara