5 619 läst ·
45 svar
6k läst
45 svar
Solceller med vattenfall eldistributionsnät
Bra att det slutade väl. Högt risktagande hos Midsummer om de skulle blivit nekade temporärt tills station var utbyggd, det ligger ju ändå oftast par tusen på taket som de då får ligga ute med.T Tompa_79 skrev:
Samma läge här, fick allt installerat i november, väntar fortfarande på handläggare hos vattenfall.
Hade byggström ca ett halvår efter inflytt innan de fixade det, så jag räknar med samma handläggningstider för detta.
Hade byggström ca ett halvår efter inflytt innan de fixade det, så jag räknar med samma handläggningstider för detta.
vad har du för datum på föranmälan ? (Vilket datum skapades det)H Hus-i-Sörmland skrev:
Logga in med ditt bank id på https://www.vattenfalleldistribution.se/ och kolla.H Hus-i-Sörmland skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 374 inlägg
Tvek säger jag. De stora drakarna vet jag att de inte väntar. Flera små jag kollat med gör det inte heller. Så att 99 av 100 väntar på godkännande tror jag inte på.R Robert-san01 skrev:
Men det är inget värt att diskutera, man får tro vad man vill för mig.
H Hus-i-Sörmland skrev:
då var det en vecka efter mig. Så räkna med att de startar ärendet under nästa vecka.H Hus-i-Sörmland skrev:
Ringde till dem då jag blev så nyfiken på varför ärendet med att koppla in huset inte ansågs färdigt ännu. (De måste registrera elmätaren, ca 3-4 månader.)T Tompa_79 skrev:
Passade på att fråga om solcellerna och hon sa det med, 1-2v kvar. Vilket stämmer bra om jag jämför med en granne som ligger kanske 1m före. Han anlitade en av de största företagen men även där blev det lång väntan med panelerna på taket.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 374 inlägg
Jag behöver inte tro. Vi installerar ca 25% av alla solceller på villor i Sverige.H Hus-i-Sörmland skrev: