Hej,

nu är det dags att byta taket på min kåk. Huset är byggt 73 och är ett eluppvärmt hus och betalar idag på cirka 3000kr i månaden för hushållsel och uppvärmning med hjälp av värmepumpar och golvvärme.
Jag funderar på om det är värt att installera solceller i samband med takbytet som jag har planerat att göra nu till sommaren. Har ni några rekommendationer på bra lösningar eller finns det någon som precis gjort detta ingrepp på sin kåk?

Med vänlig hälsning,
 
Lägg om taket och montera fästen för solceller under tiden.

Om jag förstått rätt, är inbyggda celler lite mindre effektiva på grund av att de inte ventileras lika bra.

Du har ett guldläge att få till en bra kabeldragning från start. Kolla bara att taket klarar belastningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.