1 057 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Solceller i Blekinge Karlskrona
La nog detta under fel ämne sist.
Hej!
Jag är så rädd att bli lurad på pengar (som jag inte har utan måste låna). Så jag undrar om ngn har ngn firma att rekommendera där man faktiskt får vad man lovar, både k service och effekt? Jag kan inget om solceller men vet att vi var ett bra tak direkt i söder, med bra lutning och som kan få plats med 26-27 paneler.
tacksam för inputs ❤️
Hej!
Jag är så rädd att bli lurad på pengar (som jag inte har utan måste låna). Så jag undrar om ngn har ngn firma att rekommendera där man faktiskt får vad man lovar, både k service och effekt? Jag kan inget om solceller men vet att vi var ett bra tak direkt i söder, med bra lutning och som kan få plats med 26-27 paneler.
tacksam för inputs ❤️
Det bästa du kan göra är att kontakta lokala elfirmor och fråga. De är lite dyrare men mycket bättre på service.
Fråga runt bland grannar och på jobbet om nån känner nån elektriker eller så.
Det finns många lycksökare inom solcellsbranchen och de flesta kommer inte finnas kvar om 5 år, kanske inte ens om 2. Men det kommer din lokala elfirma göra.
När det gäller solceller, så tillvekas det mesta i Kina idag. Jag valde att köpa sk glas/glas paneler pga salt i havsluften. De har dubbel garantilängd jämfört med glas/folie. Luxor heter mina.
Och satsa på en växelriktare av känt fabrikat. Med en bra fungerande app/websida för uppföljning.
Jag valde Ferroamp som kostade en hel del.
Men totalt sett är jag sjukt nöjd med vad vi fick för våra pengar.
Det finns många lycksökare inom solcellsbranchen och de flesta kommer inte finnas kvar om 5 år, kanske inte ens om 2. Men det kommer din lokala elfirma göra.
När det gäller solceller, så tillvekas det mesta i Kina idag. Jag valde att köpa sk glas/glas paneler pga salt i havsluften. De har dubbel garantilängd jämfört med glas/folie. Luxor heter mina.
Och satsa på en växelriktare av känt fabrikat. Med en bra fungerande app/websida för uppföljning.
Tack! Det här med lokala elfirmor hade jag inte tänkt på - tack! Bra med märken på grejer också när man inte har en aning.J Jan_G skrev:Det bästa du kan göra är att kontakta lokala elfirmor och fråga. De är lite dyrare men mycket bättre på service.
Medlem
· Blekinge
· 12 210 inlägg
För sex år sedan köpte jag från www.solarsupply.se som gjorde ett mycket bra komplettjobb. Dom skötte även anmälan till EON. Dom finns i Karlshamn och jag i Karlskrona så dom åker så långt.
Jag fick en Solaredge växelriktare, och då vissa celler börjar skuggas än andra valde jag också optimerare.
Jag fick en Solaredge växelriktare, och då vissa celler börjar skuggas än andra valde jag också optimerare.
Klicka här för att svara