Hej! Jag undrar om man vill starta eget och jobba med solcellmonteringar bara, utan el installation vad behöver man för behörigheter?

Tack för hand
Lawand

Lawand Seto Lawand Seto skrev:
Hej! Jag undrar om man vill starta eget och jobba med solcellmonteringar bara, utan el installation vad behöver man för behörigheter?

Tack för hand
Lawand
Du behöver ha auktorisation allmän behörighet lågspänning.

Du behöver också ett egenkontrollprogram samt vara registrerad hos elsäkerhetsverket för denna typ av arbete. En ansvarsförsäkring tycker jag också Du ska ha.

E Elajomannen skrev:
Du behöver ha auktorisation allmän behörighet lågspänning.

Du behöver också ett egenkontrollprogram samt vara registrerad hos elsäkerhetsverket för denna typ av arbete. En ansvarsförsäkring tycker jag också Du ska ha.

• Skärmdump av webbartikel om självinstallation av solceller, inkluderar lista på tillåtna arbetsuppgifter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av en artikel på en webbsida, listning av installationsarbete för solcellsanläggningar, med feedback-knappar nederst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Tack för din återkoppling. Dessa hittade jag på nätet undrar vilken som stämmer?

Vem har du tänkt ska anlita din firma?
Vilka är dina kunder?
Om du skruvar fästen och skenor samt bär upp paneler och material på taket, vem drar kablar, skruvar upp och kopplar ihop panelerna?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.