Hej,

Hoppas på lite hjälp. Letar efter en liten vinkelhake (ca 5cm) som har mm gradering på båda sidor, både höger vänster och fram o bak. Som den på bilden nedan men mm/cm istället för tum på nedre kanten. Kollat runt lite på nätet utan att finna.

vinkelhake-50mm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har en liten som man kan fälla ihop, inte steglöst, utan det är fasta hack på 45 90 135 grader, den har mm skala på alla sidor. Tyvärr hittar jag den inte just nu så jag kan säga vad den heter, men jag har nog haft den i 20 år, så den kanske inte finns längre.
Återkommer när jag hittat den.

Dieter alltså, nu kommer min vinkelhake sluta med en varukorg på minst 5000:-:eek:

Skämt åsido, den här skulle kunna funka även om den är aningen längre än jag tänkt http://www.qy1.de/img/w300160.jpg

Det jag märkt när jag möbelsnickrar eller bygger jiggar är att jag i 80% av fallen ska markera ett mått 10-50mm från en kant och då tycker jag min nuvarande 250mm vinkelhake är onödigt otymplig. Små exakta vinkelhakar utan gradering har jag redan, den här ska mer användas som linjal med sidoanhåll.

S
Ja fast den är stor (150 lång) lite overkill för ändamålet och skalan verkar "bak och fram", dvs nollan ligger inte vid anhållet, i alla fall om man kollar denna bilden. Den kanske har inverterad gradering på baksidan.. (?).

slidingsquare308852a.jpg

Jag har starretts variant i byxfickan sedan tio år. Skulle inte klara mig utan den. Används till allt. 100mm lång. Används som stryckmått mm. Ställer maskiner och så vidare. Kostade hälften av vad Axels gör.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.