Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Lång historia kort; jag har ett litet utrymme där jag behöver få plats med en fördelare.
På grund av platsbrist så behöver jag få ihop något där alla anslutningar sitter väldigt nära varandra och bara på "en rad".
Tanken är nu att skruva ihop ett antal inv-inv-utv T-rörskopplingar, då dessa kan "byggas på varandra" utan någon nippel eller muff.
Jag behöver dessa med gänga R20, R15 samt R10. Någon som kan tipsa om var jag kan få tag på något sådant?
För att förtydliga så är det alltså en sådan här modell som jag är ute efter (bild lånad från Jula av alla ställen, men dom har bara i R25):
På grund av platsbrist så behöver jag få ihop något där alla anslutningar sitter väldigt nära varandra och bara på "en rad".
Tanken är nu att skruva ihop ett antal inv-inv-utv T-rörskopplingar, då dessa kan "byggas på varandra" utan någon nippel eller muff.
Jag behöver dessa med gänga R20, R15 samt R10. Någon som kan tipsa om var jag kan få tag på något sådant?
För att förtydliga så är det alltså en sådan här modell som jag är ute efter (bild lånad från Jula av alla ställen, men dom har bara i R25):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Problemet är att en koppling för R25 är större än motsvarande för R20/R15/R10. 
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Har du kollat www.rinkabyror.se? Dem har både fördelare som nämns tidigare och kanske även den T-koppling du söker. Men som sagt, en fördelare med avstängningsventil är ju sjukt smidigt om det får plats.
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
50 mm är i längsta laget, men tack ändå!JOW skrev:
Detta är för tappvatten. Men dessa fördelare är väl i mässing så både tryck och utfällningar etc bör väl vara safe även för tappvatten? Har du någon länk?JOW skrev:
Rinkaby (vars sortiment verkar komma från Ezze) har inte denna del tyvärr, bara inv-inv-inv och utv-utv-utv.Marcussjogren skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Uppdatering. Efter att ha tänkt om några gånger, och vridit och vänt på hur denna fördelare kommer hamna så har jag kommit fram till en annar upplägg med lödade kopplingar istället. Som dessutom blir billigare och säkrare. 
Klicka här för att svara