Hej,

detta kanske är väldigt enkelt men jag vet inte riktigt vad jag ska söka efter, vad namnet på detaljen är.

Jag har ett 50mm rör som går ner från handfatet, det går ner i ett 70mm rör som kommer upp ur golvet.
Det sitter ingen "packning" där, så röret kan liksom skallra. Jag skulle vilja täta det så att det dels är fast och dels inte luktar. Vad söker jag för något?

Har även en golvbrunn där det tidigare stått ett badkar anslutet. Vanlig golvbrunn, inget konstigt alls. Nu står det inget badkar där längre, men brunnen är ju kvar. Brunnen torkar ur och då blir det ju en doft så klart. Kan man täcka över det? Har sett att det finns täcklock för avlopp, typ den här: https://www.purus.se/produkter/produkt/innerlocktatlock-150/
Min fråga är då, fungerar detta på alla, eller finns det någon annan produkt som jag söker? Vill bara täcka avloppet så jag inte behöver bry mig om det förrens det är dags för renovering av badrummet.

Det finns gummi ringar i olika storlekar utvändig 70 invändig 50, sen får du ha en kopp som döljer övergången.
Svart gummiring med yttre diameter på 70 mm och inre diameter på 50 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand håller en vit plastkopp på ett rör med en svart gummitätning mot golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tibbster
  • Laddar…
Tack så mycket, då vet jag lite bättre vad jag ska leta efter. Lokala Bauhaus/K-Rauta borde väl ha kan jag tänka mig...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.