2 261 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Söker tomt i Karlstad
Du verkar inte få så många svar så jag provar att besvara dig... 
Tomter är eftertraktade i de områden du nämner. Såg på Hammarö kommuns hemsida att de inte har några inne alls just nu. De enda tomterna är de som Myresjöhus erbjuder på Annebergsområdet. Vad gäller Karlstad kommun vet jag att det säljs tomter i Segerstad. Tror att du kan nå dem via Hemnet. Men just i Karlstad är väl tomtkön gigantisk tyvärr.
Sen kan man ju alltid åka runt och titta ut ett område som man skulle vilja bebygga för att senare via kommunen få reda på vem som är ägare till den mark man är intresserad av. Just Hammarö är ett sånt område som har väldigt många privata enskilda markägare - min svärfar är en sån. Vet att han bl a äger en markbit ute på Lindenäs (tror att det rör sig om ca 5000 kvm där) som han kanske skulle kunna sälja hela eller del av. Han har även markområde på fler ställen på ön. Jag tror att det finns många små markägare som kan vara intresserade att sälja vid en förfrågan men som ännu inte kommit på tanken att stycka av och lägga ut sin mark/tomt till försäljning.
Vet inte om detta var så mycket hjälp. Mest en massa resonerande babbel kanske... ;D
//Henric
Tomter är eftertraktade i de områden du nämner. Såg på Hammarö kommuns hemsida att de inte har några inne alls just nu. De enda tomterna är de som Myresjöhus erbjuder på Annebergsområdet. Vad gäller Karlstad kommun vet jag att det säljs tomter i Segerstad. Tror att du kan nå dem via Hemnet. Men just i Karlstad är väl tomtkön gigantisk tyvärr.
Sen kan man ju alltid åka runt och titta ut ett område som man skulle vilja bebygga för att senare via kommunen få reda på vem som är ägare till den mark man är intresserad av. Just Hammarö är ett sånt område som har väldigt många privata enskilda markägare - min svärfar är en sån. Vet att han bl a äger en markbit ute på Lindenäs (tror att det rör sig om ca 5000 kvm där) som han kanske skulle kunna sälja hela eller del av. Han har även markområde på fler ställen på ön. Jag tror att det finns många små markägare som kan vara intresserade att sälja vid en förfrågan men som ännu inte kommit på tanken att stycka av och lägga ut sin mark/tomt till försäljning.
Vet inte om detta var så mycket hjälp. Mest en massa resonerande babbel kanske... ;D
//Henric
Tack för svaret Henric!
Var faktiskt ute en sväng idag och tittade både på Myresjöhus och Sjödalshus tomter men det var inte riktigt något som föll oss i smaken. Tror du att din svärfar är intresserad av att sälja av en bit mark :
?
MVH Annika
Var faktiskt ute en sväng idag och tittade både på Myresjöhus och Sjödalshus tomter men det var inte riktigt något som föll oss i smaken. Tror du att din svärfar är intresserad av att sälja av en bit mark :
MVH Annika
Klicka här för att svara