I dagsläget har jag en Festool TDK12 som snart passerar 20-årsstrecket. Den har förvisso fungerat klanderfritt under denna tiden och varit med på ett husbygge och tjänstgjort med den äran under denna tid. Har köpt nya batterier en gång vilket förlängt livslängden.

Men nu börjar den kännas både tung och lite slö och det har väl gissningsvis hänt en del vad gäller teknik på nästan 20 år. Så jag står inför att köpa något nytt.

Jag har inga stora projekt framför mig, mer än ett förrådsbygge så den kommer att användas till "normal" användning för en villaägare. Är ingen märkesfetishist men köper ju hellre kvalitet som håller en längre tid (därmed går exempelvis Julas och Biltemas egna budgetmaskiner bort).

Till saken hör att min nyblivna sambo har en Ryobi trimmer med One+-batteri som är rätt uselt, så mycket lutar åt att köpa något paket med en Ryobi-skruvdragare och ett par batterier, men jag är öppen för förslag på andra märken som övriga är nöjda med.

Så vad har ni för tips på bra skruvdragare?

Om vi går Ryobi-vägen, finns det någon modell av skruvdragare man skall undvika?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.