Hej!

Är i färd med att avsluta ett husköp där huset är ca 160 m2 boyta. Huset har inte direkt några
stora fel som behöver åtgärdas men vi (jag och sambon) planerar att fräscha upp en hel del. Uppfräschningen gäller:

Måla om fasad
Måla om innerväggar
Måla/lasera innertak
Kakla golv i ena badrummet (litet)
Kakla golv och väggar i det primära badrummet
Lägga nytt laminatgolv i i princip hela huset.

För badrummen kommer vi låta fackfolk utföra arbetet men resten tar vi hand om själva.

Det är alltså mycket färg, kakel, förbrukningsmaterial etc som ska köpas in. Vi var idag till den lokala färg-/kakel-/tapet-/golvbutiken och hittade en hel del som föll oss i smaken. Vi brukar hitta mycket bra där när vi handlar "småsaker" men jag har känslan av att det antagligen finns billigare alternativ om man vill köpa så stora kvantiteter som vi planerar.

Så till mina frågor... Känner någon till hur det fungerar när man vill köpa större kvantiteter? Brukar det vara möjligt att ta in offert/få mängdrabatt för allt det planlagda materialet? Har någon rekommendationer eller tips till vilken butik/leverantör vi bör vända oss till för såna mängder?

Förklara för din lokala leverantör ditt behov så kan han ge dig en offert/yrkesrabatt. Det underlättar att handla av sin lokala butik när det ska köpas extra och kompletteras tycker jag.

• Gilla
Maveric77 och 1 till
  • Laddar…
Ja framför allt om ni kan ta allt material via lokala butiken så lär ni dels få en bra projektrabatt och antagligen fortsatt förmånliga priser hos samma handlare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.